Fransızca Cef B2.2 Akademik(FLF201)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| FLF201 | Fransızca Cef B2.2 Akademik | 2 | 4 | 0 | 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Anne Gabrielle Leta Connoux (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı |
- B2 seviyesinin alınması - Öğrencileri Delf/Dalf sertifikalarına hazırlamak - İletişim alanına ilişkin sözlükçenin geliştirilmesi - Bir etkinliğin iletişim planının hazırlanması |
| İçerik |
Haftalık dersler 4 saat - 3 tartışma Bu ders aşağıdaki amaçlar doğrultusunda düzenlenmiştir : - Bir etkinlik yürütmek için gereken iletişim ihtiyaçlarını değerlendirmek - Bir tartışmadaki konum alışları anlamak - Sözlü veya yazılı bir tartışmada argümanları organize etmek - Argümanları yapılandırmak, açıklamak ve yeniden formüle etmek - Fikirleri ve argümanları aktarmak - Bir iletişim planı hazırlamak - Bir argümanı kabul etmek veya çürütmek - Çözüm önerisi sunmak - Bir olay, toplumsal bir vaka ve bir sanat eserine ilişkin kanaat oluşturmak - Bir tartışma metni yazmak - Fikrinizi haklı bir durum haline getirmek - Bir değerlendirme raporu yazmak |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Ders sonunda, öğrenciler şunları yapabilecektir: - Delf B2'yi başarmak - Disiplin alanına özgü bir konu veya güncel bir konu hakkındaki görüşlerini ifade etmek |
| Öğretim Yöntemleri |
- 4 beceri üzerinde çalışmak için etkinlikler (Dinle / Konuş / Oku / Yaz) - Dönem Projesi: Bir etkinliğin iletişim planını düzenlemek ve uygulamak (Sergi, konferans, tartışma ...) - 2 görev: - Bir ses kapsülü olun / Eserin bir incelemesini yazın |
| Kaynaklar | Öğretim elemanı tarafından hazırlanan dönem ders dosyası |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Tanıtım |
| 2 | Proje ve organizasyona yansıma |
| 3 | Sözlü ve yazılı eğitim faaliyetleri |
| 4 | Sözlü ve yazılı eğitim faaliyetleri |
| 5 | Sözlü ve yazılı anlama çalışmaları |
| 6 | Okuma ve Reformülasyon Faaliyetleri |
| 7 | Argümanlar ve Örnekler Etkinlik Bulma |
| 8 | Metin yazma |
| 9 | Tartışma |
| 10 | Metin yazma ve kayıt |
| 11 | Sözlü sunumlar |
| 12 | Sözlü sunumlar |
| 13 | Sözlü sunumlar |
| 14 | Kurs özeti |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | Tanıtım |
| 2 | Proje ve organizasyona yansıma |
| 3 | Sözlü ve yazılı eğitim faaliyetleri |
| 4 | Sözlü ve yazılı eğitim faaliyetleri |
| 5 | Sözlü ve yazılı anlama çalışmaları |
| 6 | Okuma ve Reformülasyon Faaliyetleri |
| 7 | Argümanlar ve Örnekler Etkinlik Bulma |
| 8 | Metin yazma |
| 9 | Tartışma |
| 10 | Metin yazma ve kayıt |
| 11 | Sözlü sunumlar |
| 12 | Sözlü sunumlar |
| 13 | Sözlü sunumlar |
| 14 | Kurs özeti |
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 100 | 60 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 100 | 40 |
| Toplam | 200 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 200 | 60 |
| Sunum | 100 | 10 |
| Proje | 100 | 30 |
| Toplam | 400 | 100 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Mezun olan öğrenci hem sosyolojide hem de ilgili sosyal bilim alanlarındaki kuramsal perspektifleri tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
| 2 | Mezun olan öğrenci temel kuramsal çözümlemeleri ve sosyolojik kavramları kendi araştırma alanında kullanabilir. | X | ||||
| 3 | Mezun olan öğrenci sosyolojik perspektif ve akıl yürütmeyi, toplumsal ve tarihsel olgulara eklemleyebilir; toplumsal ve tarihsel meseleleri sosyolojik bir gözle yorumlayabilir. | X | ||||
| 4 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili araştırma alanlarındaki klasik ve çağdaş araştırmaları ve bilgi üretimini takip edebilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
| 5 | Mezun olan öğrenci sosyolojik bir araştırmayı uygun kuramsal çatı ve ampirik yöntemlerle tasarlayabilir ve yürütebilir. | X | ||||
| 6 | Mezun olan öğrenci araştırma sorularıyla ampirik bulguları ilişkilendiren yazılı bir araştırma raporu üretebilir. | X | ||||
| 7 | Mezun olan öğrenci hem niteliksel hem niceliksel yöntemleri uygun şekilde kullanabilir. | |||||
| 8 | Mezun olan öğrenci veri işlemek ve çözümlemek için gerekli istatistik yazılım programlarından uygun şekilde faydalanabilir. | |||||
| 9 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili alanlardaki kuramsal ve ampirik bilgi üretimini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 28 | 2 | 56 |
| Ödevler | 15 | 1 | 15 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 76 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 3.04 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 | ||


