İletişim Lisans Programı

Türk Dili II(TUR002)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
TUR002 Türk Dili II 2 2 0 0 2 2
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, dil bilgisi ve yazılı anlatım konularında öğrencilere temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. Dersin içeriği, noktalama işaretlerinin tanımı ve tarihçesinden başlayarak, ses ve harf bilgisi, yazım kuralları, birleşik kelimeler, eklerin kullanımı, özel adların yazımı gibi dilin temel yapı taşlarına odaklanır. Ayrıca, yazılı kompozisyonun türleri, sözlü anlatım teknikleri ve yazılı anlatımda karşılaşılan anlatım bozuklukları gibi konularla, öğrencilerin etkili ve doğru bir şekilde ifade yeteneklerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.
İçerik Noktalama İşaretleri Tanımı ve Tarihçesi-I
Noktalama İşaretleri Tanımı ve Tarihçesi-II
Ses, Harf, Alfabe, Düzeltme İşaretleri, Ayrı Yazılan Birleşik Kelimeler, Bitişik Yazılan Birleşik Kelimeler
Eklerin Yazılışları
Uzun Ünlü, Yabancı Özel Adların Yazılışı, Deyimlerin Yazılışı, Büyük Harflerin Kullanıldığı Yerler, Sayıların Yazılışı, Ünsüz Uyumu, Ünlü Düşmesi
Kompozisyon - Yazılı ve Sözlü Anlatım
Kompozisyon - Sözlü Kompozisyon Türleri
Kompozisyon - Yazılı Kompozisyon Giriş
Kompozisyon - Yazılı Kompozisyon
Yazılı Kompozisyonda Takip Edilecek Yöntem - Anlatım - Anlatım Özellikleri ve Anlatım Biçimleri
Yazılı Kompozisyonda Karşılaşılan Anlatım Bozuklukları - Giriş
Mektup ve Mektup Çeşitleri
Yazılı Kompozisyon Türleri - Giriş
Yazılı Kompozisyon Türleri
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğrenciler, noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kullanarak yazılı metinlerde anlamı açık ve doğru bir şekilde ifade edebilirler.

Öğrenciler, farklı yazılı kompozisyon türlerini analiz ederek, her tür için uygun yapıyı ve anlatım biçimini kullanarak metin oluşturabilirler.

Öğrenciler, yazılı anlatımda karşılaşılan anlatım bozukluklarını tespit edip, bu bozuklukları düzelterek metni anlaşılır hale getirebilirler.

Öğrenciler, dil bilgisi kurallarına uygun olarak, doğru ek kullanımı ve büyük harflerin yerinde kullanımı ile yazılı metin oluşturabilirler.
Öğretim Yöntemleri Asenkron (Düz Anlatım, Soru-Cevap)
Kaynaklar Moodle ÖYS ders sayfasındaki ders notları
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Noktalama İşaretleri Tanımı ve Tarihçesi-I
2 Noktalama İşaretleri Tanımı ve Tarihçesi-II
3 Ses, Harf, Alfabe, Düzeltme İşaretleri, Ayrı Yazılan Birleşik Kelimeler, Bitişik Yazılan Birleşik Kelimeler
4 Eklerin Yazılışları
5 Uzun Ünlü, Yabancı Özel Adların Yazılışı, Deyimlerin Yazılışı, Büyük Harflerin Kullanıldığı Yerler, Sayıların Yazılışı, Ünsüz Uyumu, Ünlü Düşmesi
6 Kompozisyon-Yazılı ve Sözlü Anlatım
7 Kompozisyon-Sözlü Kompozisyon Türleri
8 Kompozisyon-Yazılı Kompozisyon Giriş
9 Kompozisyon-Yazılı Kompozisyon
10 Yazılı Kompozisyonda Takip Edilecek Yöntem- Anlatım- Anlatım Özellikleri, Anlatım Biçimleri
11 Yazılı Kompozisyonda Karşılaşılan Anlatım Bozuklukları-Giriş
12 Mektup ve Mektup Çeşitleri
13 Yazılı Kompozisyon Türleri-Giriş
14 Yazılı Kompozisyon Türleri
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 40
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Bütünleme 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler
12 Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler
13 Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler
14 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler
15 Halkla ilişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanında kuramsal bilgiye sahiptir
16 Halkla ilişkiler ve reklam alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, kampanya tasarlayabilir, etkili bir şekilde sunabilir ve raporlayabilir
17 Kurumsal iletişim, kriz ve risk iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, dijital medya yönetimi, marka yönetimi ve kişilerarası iletişim konuları hakkında bilgi sahibidir ve bu alanda uygulamaları gerçekleştirebilir
18 Halkla ilişkiler ve reklam ile ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine uygun bir şekilde kullanır
19 Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, etik kodları bilir ve bu düzenlemelere bağlı kalır
20 Gazeteciliğin bir sosyal kurum ve olgu olarak toplumsal yeri, rolü ve işlevleri konusunda farklı kuramsal yaklaşımları ve geleneksel/ dijital medya ortamları için haber üretme sürecini bilir
21 Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir
22 Etkileşimli/dijital medya ortamlarının sosyal ve beşeri bilimler açısından ortaya çıkardığı yeni kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilir
23 Türkiye’de ve dünyada gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir ve sosyal ve siyasal tarih içerisinde çözümler
24 Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 1 5 5
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 5 5
Proje 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 10 10
Kısa Sınavlar 0 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0 0
Raporlar 0 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0 0
Seminer 0 0 0
Diğer 0 0 0
Bütünleme 0 0 0
Toplam İş Yükü 48
Toplam İş Yükü / 25 1.92
Dersin AKTS Kredisi 2
Scroll to Top