İletişim Lisans Programı

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II(ATA002)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
ATA002 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 2 2 0 0 2 2
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecinde yaşanan önemli siyasi, sosyal ve kültürel değişimleri anlamaktır. Ders, Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerinden başlayarak, Cumhuriyet'in ilanıyla birlikte gerçekleşen inkılapları ve toplumsal dönüşümleri incelemeyi hedefler. Bu çerçevede, saltanatın kaldırılması, Lozan Barış Antlaşması, Türk inkılap hareketleri ve Atatürk'ün gerçekleştirdiği hukuk, eğitim, ekonomi ve sosyal alandaki yenilikler gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca, Atatürk ilkelerinin Türk siyasetindeki yeri, Türkiye'nin dış politikası ve çok partili hayata geçiş denemeleri de tartışılacak, öğrencilerin bu dönemi daha iyi kavrayarak, Türkiye'nin modernleşme sürecindeki kritik adımları öğrenmeleri sağlanacaktır.
İçerik Saltanatın Kaldırılması
Lozan Barış Antlaşması
Türk İnkılap Hareketleri
Cumhuriyet Döneminde İlk Anayasalar ve Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri
Hukuk İnkılabı
Eğitim Alanında Yapılan İnkılaplar
Tarih, Dil, Güzel Sanatlar Alanlarındaki Çalışmalar
Sosyal Alanda Yapılan İnkılaplar
Ekonomi Alanında Yapılan İnkılaplar
Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası (1923-1932)
1932-1939 Yılları Türk Dış Politikası
İkinci Dünya Savaşı ve Türkiye Açısından Sonuçları
Atatürk İlkeleri (Halkçılık, Milliyetçilik, Laiklik)
Atatürk İlkeleri (Devletçilik, Cumhuriyetçilik, İnkılapçılık)
Dersin Öğrenme Çıktıları Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecindeki önemli adımları ve inkılapları analiz edebilir.
Atatürk ilkelerinin (Halkçılık, Milliyetçilik, Laiklik, Devletçilik, Cumhuriyetçilik, İnkılapçılık) Türkiye'nin siyasi, sosyal ve ekonomik yapısına etkilerini değerlendirebilir.
Cumhuriyet dönemi hukuki, eğitimsel ve sosyal alandaki inkılapları analiz edebilir.
Türk dış politikasının gelişimini ve 1923-1939 yılları arasındaki dönemdeki stratejik adımları değerlendirebilir.
Cumhuriyet'in ilk yıllarında yapılan anayasa değişikliklerini ve çok partili hayata geçiş denemelerini tartışabilir.
Öğretim Yöntemleri Asenkron (Düz Anlatım, Soru-Cevap)
Kaynaklar Moodle ÖYS ders sayfasında yer alan der notları
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 İNKILAP VE İNKILAPLA İLGİLİ KAVRAMLAR
2 TÜRK İNKILABINI HAZIRLAYAN NEDENLER
3 ÇÖKÜŞÜ ÖNLEME ÇABALARI VE ISLAHAT HAREKETLERİ
4 XX. YÜZYIL BAŞLARINDA OSMANLI DEVLETİNİN DURUMU
5 I. DÜNYA SAVAŞI
6 OSMANLI DEVLETİNİN PAYLAŞIM ANTLAŞMALARI
7 MİLLİ MÜCADELENİN BAŞLAMASI
8 KURTULUŞ SAVAŞININ HAZIRLIK DÖNEMİ
9 SİVAS KONGRESİ, AMASYA GÖRÜŞMELERİ
10 MİSAK-I MİLLİ
11 TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİNİN AÇILMASI
12 ULUSAL ORDUNUN KURULMASI
13 BATI CEPHESİ
14 SAKARYA MEYDAN SAVAŞI
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 40
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler
12 Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler
13 Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler
14 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler
15 Halkla ilişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanında kuramsal bilgiye sahiptir
16 Halkla ilişkiler ve reklam alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, kampanya tasarlayabilir, etkili bir şekilde sunabilir ve raporlayabilir
17 Kurumsal iletişim, kriz ve risk iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, dijital medya yönetimi, marka yönetimi ve kişilerarası iletişim konuları hakkında bilgi sahibidir ve bu alanda uygulamaları gerçekleştirebilir
18 Halkla ilişkiler ve reklam ile ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine uygun bir şekilde kullanır
19 Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, etik kodları bilir ve bu düzenlemelere bağlı kalır
20 Gazeteciliğin bir sosyal kurum ve olgu olarak toplumsal yeri, rolü ve işlevleri konusunda farklı kuramsal yaklaşımları ve geleneksel/ dijital medya ortamları için haber üretme sürecini bilir
21 Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir
22 Etkileşimli/dijital medya ortamlarının sosyal ve beşeri bilimler açısından ortaya çıkardığı yeni kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilir
23 Türkiye’de ve dünyada gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir ve sosyal ve siyasal tarih içerisinde çözümler
24 Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 1 5 5
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 5 5
Proje 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 10 10
Kısa Sınavlar 0 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0 0
Raporlar 0 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0 0
Seminer 0 0 0
Diğer 0 0 0
Bütünleme 0 0 0
Toplam İş Yükü 48
Toplam İş Yükü / 25 1.92
Dersin AKTS Kredisi 2
Scroll to Top