Kültürel Ürünler ve Kimliğin İnşası(COM365)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM365 | Kültürel Ürünler ve Kimliğin İnşası | 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ece ELMAS (Email) İlker HEPKANER (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | - |
İçerik | Bu ders, kültürel ürünler ile hem bireysel hem de toplumsal kimliklerin oluşumu arasındaki ilişkiyi inceleyecektir. Şarkılar, fotoğraflar, filmler, TV, sosyal medya içerikleri ve müze sergileri gibi kültürel ürünlerin yanı sıra haritalar ve kimlik kartları gibi bazı günlük ürünlerin, cinsiyet, ırk, etnik köken, sınıf ve milliyet üzerinde özellikle vurgu yaparak farklı toplumsal ve kültürel grupları nasıl temsil ettiğini ve oluşturduğunu inceleyeceğiz. Her oturum iki bölümden oluşur: okumalara dayalı teorik bir giriş ve kültürel ürünlerin sınıfta analiz edilmesi. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi tamamladıktan sonra öğrenciler şunları yapabileceklerdir: • Kimlik ve kültürel ürünlerin kimliğin oluşumundaki rolü hakkında düşünmek. • Medyada ve başka yerlerde çeşitli kimliklerin temsillerini analiz etmek ve eleştirmek. • Görsel kültür, medya çalışmaları, performans çalışmaları ve tarih alanındaki akademik çalışmalardan türetilen teorik kavramları akademik analizlere ve kültürel eleştiriye uygulamak. • Kişisel ve toplumsal kimlik hakkındaki görüşlerini iletmek için araştırma ve ifade becerileri geliştirmek. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
• Myria Georgiou, "Identity." Keywords for Media Studies. Eds. Jonathan Gray and Laurie Ouellette. New York: New York University Press, 2015. http://keywords.nyupress.org/media-studies/essay/identity/ • Carla Kaplan, "Identity." Keywords for American Cultural Studies, Second Edition. Eds. Bruce Burgett and Glenn Hendler. New York: New York University Press, 2014. http://keywords.nyupress.org/american-cultural-studies/essay/identity/ • Ella Shohat and Robert Stam, “Introduction” and “From Eurocentrism to Polycentrsim” Unthinking Eurocentrism: Multiculturalism and the Media. London and New York: Routledge, 1994. 1-12 and 13-54. • Edward Said, “Introduction” “Chapter 1: Scope of Orientalism: II. Imaginative Geography and its Representation” Orientalism. 1-28 and 49-73. • Benedict Anderson, “Introduction,” “Chapter 3: The Origins of the National Consciousness,” “Chapter 5: Old Languages, New Models,” “Chapter 7: The Last Wave,” and “Chapter 10: Census, Map, Museum” in Imagined Communities. London and New York: Verso, 1983 (2006). • Helga Tawil-Souri, “Colored Identity: The Politics and Materiality of ID Cards in Palestine/Israel.” Social Text 29(2): 67-97. 2011. • John C. Torpey, The Invention of the Passport: Surveillance, Citizenship and the State, Cambridge UP, 2018. • Frances Stonor Saunders, “Where in the world are you?” London Review of Books. • John Tagg, “Introduction” “Chapter 2: Evidence, Truth and Order: Photographic Records and the Growth of the State” and “Chapter 3: A Means of Surveillance: The Photograph as Evidence in Law” in The Burden of Representation: Essays on Photographies and Histories, Minneapolis, University of Minneapolis Press, 1988. 1-33, 60-65, 66-102. • Michel Foucault, “Panopticism.” Discipline and Punish. Reprinted in Neal Leach, ed. Rethinking Architecture. London/New York: Routledge, 1997. [1958, trans. 1969] • Byung-Chul Han, “Big Data” in Psychopolitics: Neoliberalism and New Technologies of Power. London and New York: Verso. 2017. 55-76. • Alan Feldman “On Cultural Anesthesia: From Desert Storm to Rodney King” American Ethnologist. Vol 21, No. 2, May 1994. 404-418. • Jean Baudrillard. “The Precession of Simulacra,” in Simulacra and Simulation. Ann Arbor, MI: University of Michigan Press, 1994. pp. 1-42. • Roland Barthes, “The Death of the Author” in Image, Music, Text. McMillan, 1978. 142-148. • Guy Debord. “The Culmination as Separation” and “The Commodity as Spectacle,” in Society of the Spectacle. London: Rebel Press, 2006. pp. 6-25. • Brian Eugenio Herrera. “Prologue” and “Chapter 3: How the Sharks Became Puerto Rican?” in Latin Numbers: Playing Latino in the Twentieth Century US Popular Performance. Ann Arbor: U Michigan Press. 2015. 1-17 and 96-127. • Excerpts from Meg-John Barker and Julia Scheele, Queer: A Graphic History. London: Icon Books, 2016. • Robert T. Tally, Spatiality. London: Routledge, 2013. • Svetlana Boym, The Future of Nostalgia, New York: Basic Books, 2001. • İlker Hepkaner, "Heritage at Display: The Quincentennial Museum of Turkish Jews in Istanbul as a Flagship Cultural Institution" in Picturing the Past: The Formation of Jewish Heritage in Turkey and Israel (1948-2018), NYU, 2019, Unpublished dissertation. • Joe J. Phua "Sports fans and media use: Influence on sports fan identification and collective self-esteem." International Journal of Sport Communication 3, no. 2 (2010): 190-206. • Andy Bennett, Music, space and place: popular music and cultural identity. Routledge, 2017. • Somogy Varga, "The politics of nation branding: Collective identity and public sphere in the neoliberal state." Philosophy & Social Criticism 39, no. 8 (2013): 825-845. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş / Ders içeriği, beklentiler ve giriş. |
2 | Temel Kavramlar |
3 | Oryantalizm, Stereotipler, Doğu-Batı (Kültürel Ürün Örneği: Hollywood ve Yeşilçam filmlerinden kesitler) |
4 | Millet, Basılı Kapitalizm (Matbaa Kapitalizmi) ve Haritalar (Kültürel Ürün Örneği: "Millet" kavramına ilişkin çeşitli haritalar / Konuk: Gülsin Harman - New York Times) |
5 | Kimliklerin Hareketi ve Aracılığı (Kültürel ürün örneği: Çeşitli kimlik kartları / Konuk konuşmacı: Yrd. Doç. Dr. Elif Sarı - UBC) |
6 | Dosya, Disiplin, Veri (Kültürel ürün örneği: Akıllı telefonlardaki "casusluk" uygulamaları) |
7 | Vize Haftası |
8 | Medya, Irk ve Etnik Köken (Kültürel ürün örneği: ABD, Fransa ve Türkiye'den Black Lives Matter posterleri) |
9 | İmge ve İnternet (Kültürel ürün örneği: ABD, Fransa ve Türkiye'deki kimlikle ilgili internet memleri Konuk: Serdar Darendeliler - GAPO) |
10 | Bölgesel Kimliklerin TV Temsilleri (Kültürel ürün örneği: Parks and Recreation ve Avrupa Yakası sit-com'larından kesitler) |
11 | Cinsiyet, Cinsellik ve Yer (Kültürel ürün örneği: Queering the Map Web Sitesi / Konuk konuşmacı: Avinash Rajagopal - Metropolis Dergisi) |
12 | Nostalji ve Kimliğin Postmodern Temsilleri (Dua Lipa'nın Future Nostalgia albümü ve 90'lar nostaljisine dair ABD ve Türkiye'den Facebook sayfaları) |
13 | Azınlık Kimlikleri ve Kurumsal Aidiyet (Kültürel ürün örneği: Türk Yahudilerinin 500. Yıl Müzesi'ne ve Beyoğlu'ndaki Galatasaray Müzesi'ne bir gezi yapılacaktır.) |
14 | Müzikal Kimlikler ve Ulusal Markalaşma (Kültürel ürünler: Eurovision Şarkı Yarışması'ndan çeşitli klipler) |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | |||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | |||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | |||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X | ||||
12 | Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler | X | ||||
13 | Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler | |||||
14 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler | X | ||||
15 | Halkla ilişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanında kuramsal bilgiye sahiptir | |||||
16 | Halkla ilişkiler ve reklam alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, kampanya tasarlayabilir, etkili bir şekilde sunabilir ve raporlayabilir | |||||
17 | Kurumsal iletişim, kriz ve risk iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, dijital medya yönetimi, marka yönetimi ve kişilerarası iletişim konuları hakkında bilgi sahibidir ve bu alanda uygulamaları gerçekleştirebilir | |||||
18 | Halkla ilişkiler ve reklam ile ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine uygun bir şekilde kullanır | |||||
19 | Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, etik kodları bilir ve bu düzenlemelere bağlı kalır | |||||
20 | Gazeteciliğin bir sosyal kurum ve olgu olarak toplumsal yeri, rolü ve işlevleri konusunda farklı kuramsal yaklaşımları ve geleneksel/ dijital medya ortamları için haber üretme sürecini bilir | |||||
21 | Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir | |||||
22 | Etkileşimli/dijital medya ortamlarının sosyal ve beşeri bilimler açısından ortaya çıkardığı yeni kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilir | |||||
23 | Türkiye’de ve dünyada gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir ve sosyal ve siyasal tarih içerisinde çözümler | |||||
24 | Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2.08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |