Fotoğrafçılık(COM207)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM207 | Fotoğrafçılık | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Barış KARA bkaragsu@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Dijital fotoğraf tekniğinin gelişmesi ile birlikte herkes fotoğraf çekmeye başladı ama etkili fotoğraf çekenlerin sayısında bir artış olmadı. Dersin amacı; fotoğrafın bir dilinin olduğunu göstermek ve özellikle fotoğrafın bir düşünce çerçevesinde oluştuğunun altını çizmektir. |
İçerik |
1. hafta: Kısa bir fotoğraf tarihi 2. hafta: Fotoğraf makinesi 3. hafta: Pozlandırma 4. hafta: Objektifler 5. hafta: Dijital Fotoğraf I 6. hafta: Dijital Fotoğraf II 7. hafta: Fotoğrafça bakış nasıl öğrenilir? Ustalardan örnekler 8. hafta: Ara Sınav 9. hafta: Fotoğrafta ışığın önemi 10. hafta: Fotoğrafta arka planın önemi, ayrıntıların seçilmesi 11. hafta: Bakış açısı 12. hafta: İstanbul Boğazı Projesi “İki Kıta İki Yaka İstanbul”un sergi fotoğrafları 13. hafta: Önemli fotoğaf kitaplarına genel bir bakış 14. hafta: Alıştırmalar, Yıl sonu değerlendirme |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci, - Günümüzdeki gelişmiş bir fotoğraf makinesini tanır. - Dijital teknoloji konusundaki soruların yanıtını bulur. - Fotoğraf çekmek kadar fotoğrafı besleyen alanların da bulunduğunu öğrenir. - Bu ders çervesinde gerçekleştirilecek olan uygulama projesi ile fotoğraflarını izleyici ile paylaşır ve kendisine hayatta bir var olma alanı da çizebilir. |
Öğretim Yöntemleri | Bir dönem boyunca, temel fotoğraf tekniği, optik bilgisi, görsel kompozisyon, ışık bilgisi gibi kavramlar ele alınırken; öğrenciler bu bilgileri proje uygulamaları ile pratiğe dökeceklerdir. |
Kaynaklar |
Nigel Atherton, Steve Crabb, “Digitale Fotographie von A-Z”, Hamburg 2005 Andreas Feininger, “Feiningers Kleine Fotolehre”, Düsseldorf 1982 Andreas Feininger, “Die Neue Foto-lehre”, Düsseldorf 1965 “Annie Leibovitz at Work”, München 2008 “Fotoğraf Neyi Anlatır?” Derleyen: Caner Aydemir, Kasım 2007 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | 1. hafta: Kısa bir fotoğraf tarihi |
2 | 2. hafta: Fotoğraf makinesi |
3 | 3. hafta: Pozlandırma |
4 | 4. hafta: Objektifler |
5 | 5. hafta: Dijital Fotoğraf I |
6 | 6. hafta: Dijital Fotoğraf II |
7 | 7. hafta: Fotoğrafça bakış nasıl öğrenilir? Ustalardan örnekler |
8 | 8. hafta: Ara Sınav |
9 | 9. hafta: Fotoğrafta ışığın önemi |
10 | 10. hafta: Fotoğrafta arka planın önemi, ayrıntıların seçilmesi |
11 | 11. hafta: Bakış açısı |
12 | 12. hafta: İstanbul Boğazı Projesi “İki Kıta İki Yaka İstanbul”un sergi fotoğrafları. |
13 | 13. hafta: Önemli fotoğaf kitaplarına genel bir bakış |
14 | 14. hafta: Alıştırmalar, Yıl sonu değerlendirme |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 1 | 50 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | |||||
12 | Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler | |||||
13 | Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler | X | ||||
14 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler | X | ||||
15 | Halkla ilişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanında kuramsal bilgiye sahiptir | |||||
16 | Halkla ilişkiler ve reklam alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, kampanya tasarlayabilir, etkili bir şekilde sunabilir ve raporlayabilir | |||||
17 | Kurumsal iletişim, kriz ve risk iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, dijital medya yönetimi, marka yönetimi ve kişilerarası iletişim konuları hakkında bilgi sahibidir ve bu alanda uygulamaları gerçekleştirebilir | |||||
18 | Halkla ilişkiler ve reklam ile ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine uygun bir şekilde kullanır | |||||
19 | Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, etik kodları bilir ve bu düzenlemelere bağlı kalır | |||||
20 | Gazeteciliğin bir sosyal kurum ve olgu olarak toplumsal yeri, rolü ve işlevleri konusunda farklı kuramsal yaklaşımları ve geleneksel/ dijital medya ortamları için haber üretme sürecini bilir | X | ||||
21 | Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir | |||||
22 | Etkileşimli/dijital medya ortamlarının sosyal ve beşeri bilimler açısından ortaya çıkardığı yeni kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilir | |||||
23 | Türkiye’de ve dünyada gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir ve sosyal ve siyasal tarih içerisinde çözümler | |||||
24 | Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2.64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |