Sinema Tarihi(CTV205)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CTV205 | Sinema Tarihi | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ayşe TOY PAR atoy@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, sinema alanında ilerlemeyi düşünen öğrencilere gerekli sinema tarihi bilgisinin edindirilmesi; öğrencilerin sinemanın doğuşundan bu yana geçirdiği değişimleri gözlemlemelerine yardımcı olunması ve sinemanın tarihin farklı dönemlerinde, farklı toplumsal yapılar ve teknolojik gelişmelerle nasıl şekillendiğinin bilincine vardırılmasıdır. |
İçerik |
1. Hafta: Erken dönem sinema (1895-1910) 2. Hafta: Sessiz Sinemanın Özellikleri ve sinemanın kurumsallaşması 3. Hafta: Sanat/Siyaset/Endüstri Ekseninde Sinema: Avrupa 4. Hafta: Sanat/Siyaset/Endüstri Ekseninde Sinema: Hollywood’un Doğuşu, 5. Hafta: Sanat/Siyaset/Endüstri Ekseninde Sinema: Sovyet Sineması 6. Hafta: Örnek film incelemesi 7. Hafta: Vize 8. Hafta: Sesli Sinema 9. Hafta : İkinci Dünya Savaşı ve Sinema 10. Hafta: Şairane Gerçekçilik 11. Hafta: İtalyan Yeni-Gerçekçiliği 12. Hafta: Örnek film incelemesi 13. Hafta:Modern Sinema:Fransız Yeni Dalga'sı 14. Hafta: Fransız Yeni Dalgası ve Dünyada “Yeni” Sinemalar |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenciler - Sinemanın ortaya çıkışı, basit bir teknolojik icattan önemli bir sosyolojik fenomene nasıl dönüştüğü hakkında bilgi edinir - Tarihe damgasını vurmuş farklı akımları, yönetmenleri ve filmleri tanır - Sağlam bir tarihsel temele sahip olarak günümüz ve gelecek sineması üzerine düşünür |
Öğretim Yöntemleri | Katılımcı konferans |
Kaynaklar |
GAUDEREAULT André, Pour une nouvelle histoire du cine´matographe, Paris, CNRS, 2008 BORDWELL David, STAIGER Janet, THOMPSON Kristin, The Classical Hollywood Cinema, Routledge, 2004. BORDWELL David, THOMSON Kristin, Film Art: An Introduction, McGraw-Hill Companies, 2003 CANUDO, Riciotto, L'Usine aux images, Séguier : Arte Editions, 1995 COUSINS Mark, The Story of Film, Pavillion Books, 2004 FRODON Jean-Michel, L'âge moderne du cinéma français : de la nouvelle vague à nos jours, Flammarion, 1995 LAWTON Richard, World of Movies: 70 Years of Film History, Vineyard Books Inc., 1974. MITRY Jean, Histoire du cinéma, 4 Cilt, Editions universitaires, 1991 MICHAUD Juliette, Il était une fois Hollywood, Relié, 2013 SADOUL Georges, Histoire du cinéma mondial. 9ème édition Broché – 1990 SELLIER Geneviève, La Nouvelle Vague, Broché, 2005 TRUFFAUT François, Hitchcock, Simon & Schuster 2nd edt. 1985 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Sinemanın Doğuşu (1895-1910) |
2 | : Sessiz Sinemanın Özellikleri |
3 | Sanat/Siyaset/Endüstri Ekseninde Sinema: Avrupa Sineması |
4 | Sanat/Siyaset/Endüstri Ekseninde Sinema: Sovyet Sineması |
5 | Sanat/Siyaset/Endüstri Ekseninde Sinema:Hollywood |
6 | Sesli Sinema |
7 | Vize |
8 | İkinci Dünya Savaşı ve Sinema |
9 | Savaş Sonrasında Sinemada Gözlemlenen Değişiklikler: İtalyan Yeni Gerçekçiliği |
10 | Modern Sinema:Batı ülkeleri |
11 | Modern Sinema Diğer Ülkeler |
12 | Fransız Yeni Dalgası ve Dünyada “Yeni” Sinemalar |
13 | Sinema ve Teknolojik Değişimler: Yapım ve Mecra |
14 | Güncel Sinema: Diğer Yapımlar ve Akımlar (Bağımsız Sinema, Belgeseller, Kısa Filmler, Anlatı Aracı Olarak Sinema) |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X | ||||
12 | Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler | X | ||||
13 | Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler | X | ||||
14 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler | X | ||||
15 | Halkla ilişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanında kuramsal bilgiye sahiptir | |||||
16 | Halkla ilişkiler ve reklam alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, kampanya tasarlayabilir, etkili bir şekilde sunabilir ve raporlayabilir | |||||
17 | Kurumsal iletişim, kriz ve risk iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, dijital medya yönetimi, marka yönetimi ve kişilerarası iletişim konuları hakkında bilgi sahibidir ve bu alanda uygulamaları gerçekleştirebilir | |||||
18 | Halkla ilişkiler ve reklam ile ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine uygun bir şekilde kullanır | |||||
19 | Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, etik kodları bilir ve bu düzenlemelere bağlı kalır | |||||
20 | Gazeteciliğin bir sosyal kurum ve olgu olarak toplumsal yeri, rolü ve işlevleri konusunda farklı kuramsal yaklaşımları ve geleneksel/ dijital medya ortamları için haber üretme sürecini bilir | |||||
21 | Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir | |||||
22 | Etkileşimli/dijital medya ortamlarının sosyal ve beşeri bilimler açısından ortaya çıkardığı yeni kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilir | |||||
23 | Türkiye’de ve dünyada gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir ve sosyal ve siyasal tarih içerisinde çözümler | |||||
24 | Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4.52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |