Sosyal Psikoloji(COM291)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM291 | Sosyal Psikoloji | 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nazlı AYTUNA nazli.aytuna@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında sosyal psikoloji alanında geliştirilen temel kuramların, kavramların ve laboratuar deneylerin anlatılması ve gündelik yaşamdan, iletişim alanındaki farklı uygulamalardan örneklerle sosyal psikolojinin temel açılımlarının yorumlanması hedeflenmektedir |
İçerik |
1. Ders planının ve ders dahilinde yapılacak çalışmaların tanıtımı 2. Sosyal Psikoloji nedir? Tanımlar – Özellikler, Tarihsel Gelişim, Araştırma Yöntemleri 3. Sosyal İlişki biçimleri 4. Sosyal Etki :Grup normunun oluşumu 5. Sosyal Etki biçimleri: uyma ve itaat – Deney sonuçları 6. Sosyal Etki biçimlerini etkileyen ortamsal etkenler 7. Sosyal etki ve iletişim süreçleri 8. Vize sınavı 9. Sosyal Temsiller – Genel Tanımlar 10. Sosyal Temsillerin yapısal ve içerik özellikleri 11. Sosyal Gerçekliğin oluşumu 12. Önyargı, kalıpyargı ve ayrımcılık 13. Etkileşimli iletişim ortamları ve sosyal etki 14. Etkileşimli iletişim ortamlarında sosyal temsiller |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
• Sosyal psikolojinin gelişimini, araştırma alanlarını ve diğer sosyal bilimler arasındaki yerini tanımlar; • Sosyal Psikolojinin temel yöntemlerini belirtir; • Sosyal ilişki biçimlerini açıklar; • Sosyal Etki süreçlerini tanımlar ve bu alanda geliştirilen laboratuvar deney sonuçlarını yorumlar; • İnsanlar niçin uyma davranışı gösterir sorusunu farklı etkenleri de değerlendirerek yorumlar; • Sosyal Temsiller kuramını tanımlar ve etkileşimli medya ortamlarında sosyal temsillerin oluşumunu yorumlar • Önyargı, kalıpyargı, ayrımcılık kavramları arasındaki farkı belirtir ve oluşum süreçlerini yorumlar • Sosyal Gerçekliğin oluşumu sürecini tanımlar ve farklı iletişim ortamlarının sosyal gerçekliğin oluşumuna etkilerini yorumlar. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
ALBOUY Serge, Elements de la Psychologie Sociale, 2e éd. Privot, Paris, 1990 ARONSON Elliot and PRATKANIS Anthony R. Social psychology, Aldershot, Edward Elgar Pub Hants , 1993. BEAUVOIS Jean-Léon, Relations humaines groupes et influence sociale, Presses Universaitaires de Grenoble, Grenoble 1995 BON Le Gustave, La psychologie des foules, PUF Quadrige, 5é ed. Paris, 1995 DEUTCH Morton, Les théories en psychologie sociale, Mouton, Paris, 1972 FISCHER Gustave-Nicholas, Les concepts fondementaux de la psychologie sociale, Presses de l’Université de Montréal, BORDAS, Paris, 1987 GERGEN Kenneth et JUTRAS Slyvie, Psychologie Sociale, VIGOT, 2e éd. Paris, 1992 KAĞITÇIBAŞI Çiğdem, İnsan ve İnsanlar, Sosyal Psikolojiye Giriş, Sosyal Bilimler Derneği Yayınları (G-8), Sevinç Matbaası, Ankara, 1976 MAISONNEUVE Jean, Psychologie Sociale, PUF Collection que sais-je?, Paris, 17é ed. LEYENS J-P, YZERBYT V., Psychologie Sociale, Mardaga, 1997 MOSCOVICI Serge, Psychologie Sociale, PUF fondemental, Paris, 1984 PAICHELER Geneviève, The psychology of social influence, Cambridge University Press ; Cambridge ; New York Paris, Editions de la Maison des sciences de l'homme, 1988. Proshansky Harold and Seidenberg Bernard, Basic studies in social psychology, Rinehart and Winston, New York : Holt 1965 ROUSSIAU Nicolas, Psychologie Sociale, Press Editions, Paris, 2000 STOETZEL Jean, Psychologie Sociale, Flammarion, Paris, 1978 http://www.ehess.fr/centres/lps/home.html http://www.psychologie-sociale.org/ |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Sosyal Psikoloji nedir? |
2 | Sosyal İlişki biçimleri |
3 | Sosyal Etki :Grup normunun oluşumu |
4 | Sosyal Etki biçimleri: uyma ve itaat – Deney sonuçları |
5 | Azınlık etkisi - inovasyon |
6 | Azınlık etkisinin özellikleri ve fonksiyonu |
7 | Vize sınavı |
8 | Sosyal Temsiller – Genel Tanımlar |
9 | Sosyal Temsillerin yapısal ve içerik özellikleri |
10 | Sosyal Gerçekliğin oluşumu |
11 | Önyargı, kalıpyargı ve ayrımcılık |
12 | Grup çeşitleri ve yapısı |
13 | İletişim alanından örnek incelemesi |
14 | İletişim alanından örnek incelemesi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | |||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X | ||||
12 | Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler | |||||
13 | Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler | |||||
14 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler | |||||
15 | Halkla ilişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanında kuramsal bilgiye sahiptir | |||||
16 | Halkla ilişkiler ve reklam alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, kampanya tasarlayabilir, etkili bir şekilde sunabilir ve raporlayabilir | |||||
17 | Kurumsal iletişim, kriz ve risk iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, dijital medya yönetimi, marka yönetimi ve kişilerarası iletişim konuları hakkında bilgi sahibidir ve bu alanda uygulamaları gerçekleştirebilir | X | ||||
18 | Halkla ilişkiler ve reklam ile ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine uygun bir şekilde kullanır | X | ||||
19 | Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, etik kodları bilir ve bu düzenlemelere bağlı kalır | |||||
20 | Gazeteciliğin bir sosyal kurum ve olgu olarak toplumsal yeri, rolü ve işlevleri konusunda farklı kuramsal yaklaşımları ve geleneksel/ dijital medya ortamları için haber üretme sürecini bilir | |||||
21 | Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir | |||||
22 | Etkileşimli/dijital medya ortamlarının sosyal ve beşeri bilimler açısından ortaya çıkardığı yeni kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilir | |||||
23 | Türkiye’de ve dünyada gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir ve sosyal ve siyasal tarih içerisinde çözümler | |||||
24 | Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 1 | 28 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 0 | 30 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 30 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 30 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2.32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |