Fransızca Cef B2.1 Akademik(FLF101)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FLF101 | Fransızca Cef B2.1 Akademik | 1 | 4 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Jean Y. Badeau jeanyvesbadeau@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
- Fransızca dil öğrenimine devam edin ve hazırlık sınıfının sonunda ulaşılan seviyeyi pekiştirin - Öğrencilerin Fransızca disiplin kursuna devam etmesine izin verin - Öğrencileri Delf/Dalf sertifikalarına hazırlayın |
İçerik |
Haftalık 4 saat ders - 3 tartışma Bu kurs üç amaç etrafında düzenlenmiştir: - Daha fazla bilgi edinin ve bilgi verin - Karşılaştır - Analiz etmek ve sentezlemek |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Kurs sonunda, öğrenciler şunları yapabilecekolmalıdır: - Bir tanım, disiplin kavramını anlamak - Disiplin konusunda belgesel araştırma yapmak - Belgelerin analizi - Sözlü sunum yapma - Disiplin alanına özgü bir konu veya güncel bir konu hakkındaki görüşlerinizi belirtin |
Öğretim Yöntemleri |
- 4 beceri üzerinde çalışmak için etkinlikler (Dinle / Konuş / Oku / Yaz) - Dönem Projesi: İletişimin profesyonel dünyasını keşfetmek (bir profesyonelin nterview / bir iş sayfası yapma / ticaret bir video sunumu yapma) - 2 görev : Disiplin alanını etkilemiş sözlü bir kişiyi sunmak - Basın incelemesi yapın |
Kaynaklar | Teams'deki çevrimiçi etkinlikler |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amaçları, değerlendirme sistemi. Öğrencilerin bireysel sunumları |
2 | İletişim mesleklerinin keşfi ve dönem projesi sunumunun yapılması |
3 | Kavramı anlama ve tanımlama |
4 | İletişim kavramı ve gazetecilik mesleğine yansıma |
5 | İletişimi etkileyen bir kişinin sözlü sunumu |
6 | İletişimi etkileyen bir kişinin sözlü sunumu |
7 | Proje görüşmesi için soru hazırlama |
8 | Bir metnin organizasyonunu anlayın |
9 | Medyayı karşılaştır |
10 | Haber belgelerini karşılaştırın |
11 | Sıcak bir konu hakkındaki görüşünüzü ifade edin |
12 | Basın incelemesi |
13 | Projelerin sözlü sunumu |
14 | Ders tekrarı ve final sınavına hazırlık |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 1 | 60 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 28 | 2 | 56 |
Sunum | 2 | 1 | 2 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2.92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |