İktisada Giriş(ECON191)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON191 | İktisada Giriş | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Fatma Ayfer KARAYEL ayferkarayel@yahoo.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri iktisat biliminin temel kavram ve ilkeleriyle tanıştırmaktır. Bu amaçla derste serbest piyasa sistemi, tam ve eksik rekabet piyasaları, tekel piyasası, arz, talep, denge, tüketici ve üretici fazlası, etkinlik, bölüşüm, değişim ve üretim gibi temel iktisadi kavramlar incelenecektir. |
İçerik | Konu başlıklarına bakınız. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1) Arz, Talep, Piyasa, Piyasa dengesi gibi temel iktisadi kavramları açıklayabilmek 2) İktisadi aktörlerin karar, seçim ve tercihlerini incelemekte kullanılan mikroekonomik çerçeve ve modelleri kullanabilmek 3) Piyasaların işleyişi, piyasa türleri ve farklı piyasalarda var olan rekabet biçimlerini tartışabilmek 4) Firmaların üretim kararlarını alırken karı ençoklama ve maliyetleri en aza indirme pratiklerini kavramak 5) Tekellerin oluşumu, tekelci piyasaların yol açtığı sosyal kayıplar ve tekelci piyasaların zararlarının en aza indirilebilmesi için hükümetler tarafından atılabilecek adımları açıklayabilmek |
Öğretim Yöntemleri | Ders anlatımı ve haftalık okumalar. |
Kaynaklar |
Mankiw, G.N. (1998). Principes De l’Economie. Paris: Economica Stiglitz, J. E., Walsh, C.E. & Lafay, J.D. (2007). Principes d’économie moderne. Paris : De Boeck. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Genel giriş ve dersin amaçlarının tanıtımı |
2 | Mikroekonomi’nin ilgi alanı |
3 | Arz ve Talep |
4 | Esneklik kavramı ve iktisadi uygulamaları |
5 | Arz, Talep ve Ekonomi Politikaları |
6 | Tüketiciler, Üreticiler ve Ekonomik Etkinlik |
7 | Vize Sınavı |
8 | Firma teorisine giriş ve üretim maliyetleri |
9 | Tam Rekabet Piyasası |
10 | Tekel Piyasası |
11 | Tekel Piyasası |
12 | Oligopol Piyasası |
13 | Tekelci Rekabet Piyasaları |
14 | Üretim Faktörleri Piyasası |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | |||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 8 | 4 | 32 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |