İktisada Giriş(ECON111)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON111 | İktisada Giriş | 1 | 4 | 0 | 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Zehra Yeşim GÜRBÜZ ygurbuz@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İktisat Bölümü öğrencilerini İktisat Bilim dalının temel kavram ve ilkeleriyle tanıştırmaktır. Bu amaçla derste serbest piyasa sistemi, tam ve eksik rekabet piyasaları, tekel piyasası, arz, talep, denge, tüketici ve üretici fazlası, etkinlik, bölüşüm, değişim ve üretim gibi temel iktisadi kavramlar incelenecektir. |
İçerik | Konu başlıklarına bakınız. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1) Arz, Talep, Piyasa, Piyasa dengesi gibi temel iktisadi kavramları açıklayabilmek 2) İktisadi aktörlerin karar, seçim ve tercihlerini incelemekte kullanılan mikroekonomik çerçeve ve modelleri kullanabilmek 3) Piyasaların işleyişi, piyasa türleri ve farklı piyasalarda var olan rekabet biçimlerini tartışabilmek 4) Firmaların üretim kararlarını alırken karı ençoklama ve maliyetleri en aza indirme pratiklerini kavramak 5) Tekellerin oluşumu, tekelci piyasaların yol açtığı sosyal kayıplar ve tekelci piyasaların zararlarının en aza indirilebilmesi için hükümetler tarafından atılabilecek adımları açıklayabilmek 6) Oyun teorisi yaklaşımını iktisadi sorunsalların çözümünde kullabilmek. 7) Üretim faktörleri piyasalarının işleyişi ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak |
Öğretim Yöntemleri | Ders anlatımı, konu uygulamaları ve haftalık okumalar. |
Kaynaklar |
Mankiw, G.N. (1998). Principes De l’Economie. Paris: Economica Stiglitz, J. E., Walsh, C.E. & Lafay, J.D. (2007). Principes d’économie moderne. Paris : De Boeck. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | İktisada Giriş |
2 | İktisadi Döngü |
3 | Cumhuriyet Bayramı - Resmi Tatil |
4 | GSYH |
5 | GSYH - Uygulama |
6 | Karşılaştırmalı ve Mutlak Üstünlükler Teorisi ve Uygulaması |
7 | İş Gücü ve Üretim: Tercihler |
8 | Vize Sınavı |
9 | İş Gücü ve Üretim: Fırsat Maliyeti ve Rant Kavramı |
10 | Fiyatlar Nasıl Belirlenir?: Talep Eğrisi ve Eş Kar Eğrileri |
11 | Fiyatlar Nasıl Belirlenir?: Talep Elastikiyeti |
12 | Arz ve Talep |
13 | Emek Piyasası: Ücret, kar ve İşsizlik |
14 | Enflasyon, İşsizlik ve Para Politikası |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 55 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 45 |
Toplam | 1 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 45 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 45 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | X | ||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 18 | 18 |
Kısa Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |