Matematik I(SOC161)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOC161 | Matematik I | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | İpek KASPİ ŞOEF ipekkaspi@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste: öğrencilere özellikle toplumsal bilimlerde temel insan düşüncesi için ciddi önemi olan kalkülüse hakim olma başarısının kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu amaçla:cebir, geometri ve trigonometrinin temel kavramlarının tekrar üzerinden geçilerek ön kalkülüs matematiğinin temeli sağlamlaştırılarak ders işlenmektedir. Dersin bir başka temel amacı ise öğrencilerin ikinci yıllarında alacağı istatistik dersini izlemek için gereken matematik alt yapısını oluşturmaktır. |
İçerik |
1) Gerçel sayılar ve Gerçel Doğru (Aralık, mutlak değer, mutlak değeri kapsayan denklemler ve eşitsizlikler) 2) Bağıntı ve fonksiyonlar (Bağıntı-fonksiyon ilişkisi, tanım ve değer kümesi uzlaşması,3) Polinomlar ve Rasyonel fonksiyonlar (kökler, sıfırlar ve çarpanlar) 3) fonksiyonların grafikleri, çift ve tek fonksiyonlar 4) Trigonometrik fonksiyonlar (trigonometrinin gözden geçirilmesi) 5) Fonksiyonların Limitleri 6) Belirli Limitler 7) Sağdan-soldan Limitler 8) Sıkıştırma Kuralı 9) Süreklilik (bir noktada, bir aralık üzerinde süreklilik) 10) Sürekli genişlemeler ve Kaldırılabilir Süreklilik 11) Kapalı ve Sonlu Aralıklar üzerinde Süreklilik 12) Maksimum ve minimum noktalarının grafik üzerinde tespiti |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin başarı ile tamamlanması sonucunda öğrenci, * fonksiyon kavramını anlama ve fonksiyonu grafikle ifade etme * limit ve süreklilik kavramlarını anlama * türev kavramını anlama, tek-değişkenli fonksiyonların türevlerini hesaplama * maksimum, minimum ve bağımlı-hız problemlerini türev yardımı ile çözmeyi * integral kavramını anlama, integral teknikleri ile bu bilgileri diğer problemlerin çözümünde kullanma becerisini kazanacaktır. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Adams, Roberts, Essex, Christopher, Calculus, seventh edition , 2010, Pearson Education Balcı, Mustafa Matematik Analiz I, 6. baskı, Sürat yayınları, Mart 2014 Çelik, Salih, Matematik Analiz I, Birsen Yayınevi, 2012 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Kümeler, kümelerle işlemler. |
2 | Kümeler, kümelerle işlemler. |
3 | Bağıntı ve fonksiyonlar. |
4 | Fonksiyonlar. |
5 | Gerçel sayılar kümesinde işlemler, mutlak değer kavramı, mutlak değerli denklem ve eşitsizlikler. |
6 | Gerçel sayılar kümesinde üslü ve köklü sayılar. |
7 | Polinomlar ve polinomların çarpanlara ayrılması. |
8 | Polinomların çarpanlara ayrılması. |
9 | Ara sınav. |
10 | İkinci dereceden denklemler. |
11 | İkinci dereceden denklemler, ikinci dereceden üç terimlinin işareti, ikinci dereceden eşitsizlikler. |
12 | İkinci dereceden denklemler, ikinci dereceden üç terimlinin işaret, ikinci dereceden eşitsizlikler. |
13 | Doğrusal fonksiyonlar ve paraboller. |
14 | Üstel fonksiyon ve logaritma fonksiyonu. |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mezun olan öğrenci hem sosyolojide hem de ilgili sosyal bilim alanlarındaki kuramsal perspektifleri tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | |||||
2 | Mezun olan öğrenci temel kuramsal çözümlemeleri ve sosyolojik kavramları kendi araştırma alanında kullanabilir. | |||||
3 | Mezun olan öğrenci sosyolojik perspektif ve akıl yürütmeyi, toplumsal ve tarihsel olgulara eklemleyebilir; toplumsal ve tarihsel meseleleri sosyolojik bir gözle yorumlayabilir. | |||||
4 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili araştırma alanlarındaki klasik ve çağdaş araştırmaları ve bilgi üretimini takip edebilir ve değerlendirebilir. | |||||
5 | Mezun olan öğrenci sosyolojik bir araştırmayı uygun kuramsal çatı ve ampirik yöntemlerle tasarlayabilir ve yürütebilir. | |||||
6 | Mezun olan öğrenci araştırma sorularıyla ampirik bulguları ilişkilendiren yazılı bir araştırma raporu üretebilir. | |||||
7 | Mezun olan öğrenci hem niteliksel hem niceliksel yöntemleri uygun şekilde kullanabilir. | |||||
8 | Mezun olan öğrenci veri işlemek ve çözümlemek için gerekli istatistik yazılım programlarından uygun şekilde faydalanabilir. | |||||
9 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili alanlardaki kuramsal ve ampirik bilgi üretimini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | |||||
10 | Mezun olan öğrenci Türkçe, Fransızca ve İngilizce’de yapılan bilimsel üretimi takip edebilir. | |||||
11 | Mezun olan öğrenci sosyolojiyi geniş bir sosyal bilim çerçevesiyle bütünleştiren disiplinlerarası ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir. | |||||
12 | Mezun olan öğrenci Türkiye’nin tarihini ve modernleşmesini sosyolojik sonuçları itibarıyla ve dünya tarihi çerçevesinde yorumlayabilir. | |||||
13 | Mezun olan öğrenci toplumsal eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların neden olduğu sorunlara olası çözümler üretmek için siyasal ve toplumsal süreçlere müdahil olabilir. | |||||
14 | Mezun olan öğrenci sosyolog olarak olduğu gibi, araştırmacı olarak da konumu hakkında düşünümsel bir bakış açısı geliştirebilir. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 7 | 2 | 14 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.20 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |