Siyaset Felsefesi I(PH303)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH303 | Siyaset Felsefesi I | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Zeynep SAVAŞÇIN savascin@yahoo.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Antikçağ'dan On Yedinci Yüzyıl'a kadar olan dönemdeki temel siyaset felsefesi kuramlarının çözümlenmesi ve karşılaştırılması. |
İçerik | "Adalet", "özgürlük", "eşitlik", "kamusal alan", "yurttaşlık", "toplumsallık", "birey" vb. kavramların ele alınan teorilerdeki anlamları üzerinde durularak, öncelikle Antik Yunan düşüncesinde site devleti etrafında oluşan yurttaşlık anlayışı Sokrates, Platon ve Aristoteles'in düşünceleri üzerinden incelenecektir. Ardından Stoa felsefesi ve Ortaçağ düşüncesi modern siyaset anlayışını hazırlayan yönleri açısından değerlendirilecektir. Son olarak Modernizmin başlangıcında yer alan Machievel, Hobbes ve Rousseau'nun düşüncelerinde, modern devlet kavramının ve onun meşruiyetine temel oluşturan sözleşme geleceğinin ortaya çıkışı ele alınacak ve incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Antikçağ'dan On Yedinci Yüzyıl'a kadar olan dönemdeki temel siyaset felsefesi kuramlarını çözümlemek ve karşılaştırmak. |
Öğretim Yöntemleri | Yüz yüze |
Kaynaklar |
Ana Metinler: - PLATON, République - ARISTOTE, Éthique à Nicomaque ; Les Politiques - SAINT AUGUSTIN, Cité de Dieu -THOMAS D’AQUIN, Penser le politique (Textes choisis par M.Nodé-Langlois) - MACHIEVEL, Le Prince - HOBBES, T., Le Léviathan (1651). - ROUSSEAU, J.-J., “Discours sur l’origine et les fondements de l’inégalité parmi les hommes”(1755); Du contrat social (1762). Ek Kaynakça: - Dictionnaire de philosophie politique, dir. P. Raynaud et S. Rials, Presses universitaires de France, 2003. - Histoire de la philosophie politique, L. Strauss, J. Cropsey, Presses universitaires de France, 2013. - Histoire de la philosophie politique, Tome II, A. Renaut, L. Ferry, Calmann-Lévy, 1999. - La Justice, dir. P. Wotling, Vrin, 2007. - “De la liberté des Anciens comparée à celle des Modernes” in Écrits politiques par Benjamin Constant, Gallimard, 1997. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Antigone |
3 | Platon |
4 | Platon |
5 | Aristoteles |
6 | Aristoteles |
7 | Ara Sınav |
8 | Stoa ve Epiküros |
9 | Saint Augustine ve Thomas d'Aquine |
10 | Machiavel |
11 | Hobbes |
12 | Hobbes |
13 | Rousseau |
14 | Rousseau |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 100 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | X | ||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | |||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 5 | 65 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 33 | 33 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |