Modern Felsefe I(PH301)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH301 | Modern Felsefe I | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Aliye KOVANLIKAYA akovanlikaya@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, 17.yüzyıl felsefesinin Ortaçağ ve Antikçağ felsefeleriyle devamlılığının ve kendine has yönlerinin Descartes ve Leibniz’in metinlerinden hareketle anlaşılmasını sağlamaktır. |
İçerik |
Descartes’ın metafiziği Leibniz’in metafiziği |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Descartes düşüncesinin temel hususiyetlerinin öğrenilmesi Leibniz felsefesinin temel hususiyetlerinin öğrenilmesi Tahlil ve tenkit kabiliyetinin geliştirilmesi |
Öğretim Yöntemleri | Metinlerin tahlil ve tenkit edilmesi |
Kaynaklar |
Descartes: Felsefenin İlkeleri, I. ve II. Kısım Leibniz: Monadoloji |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması Descartes’ın hayatı ve eserleri. |
2 | Şüphe, Cogito, Düşünme,Tanrı ispatları. |
3 | Tanrı’ya dair insanın bilebilecekleri,Sonsuz-belirsiz ayrımı, Hatanın kaynağı. |
4 | İrade özgürlüğü, Tanrı’nın önbilgisi ve insan özgürlüğü sorunu, Açıklık-seçiklik, Önyargılar, Cevher. |
5 | Sıfat, mod, Sayı , Tümel, Ayrım türleri. |
6 | Maddi cevherin varlığı, Cismin doğası olarak uzam ,Uzay, Yer, Boşluk, Atom. |
7 | Hareket, Hareketin kaynağı, Hareket yasaları. |
8 | Arasınav |
9 | Monadın doğası. |
10 | Algı, İştah, Bilinç. |
11 | Hafıza, Muhayyile, Akıl, Çelişki ilkesi, Yeterli zemin ilkesi, Muhakeme. |
12 | Tanrı ispatı, Fiil-Tahammül, Görüş açısı, Tanrı’nın önbilgisi. |
13 | Cisim, Canlılık. |
14 | Önceden tesis edilmiş ahenk. |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | |||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | |||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 5 | 65 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |