Felsefeye Giriş I(PH111)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH111 | Felsefeye Giriş I | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Alber Erol NAHUM nahumalber@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Felsefenin temel sorun ve kavramlarının doğrudan doğruya felsefi metinler üzerinden tartışılarak öğrenilmesi. Felsefi düşünme, akıl yürütme, çözümleme, eleştirme becerilerinin kazanılması. |
İçerik |
Felsefenin alt dallarının (ontoloji, etik vs.) belli başlı kavramlarını ele alan önemli metinlerin açıklanması, yorumlanması ve tartışılması. İşlenecek başlıklar: "bilinç ve özne", "arzu ve tutkular", "zaman, varoluş ve ölüm", "doğa ve kültür", "dil", "sanat ve teknik", "bilgi: kesinlik ve şüphe", "akıl ve duyu deneyimi", "sanı ve doğruluk". |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, felsefi düşüncenin özgül yapısını bilir, felsefi sorunlar üzerinde, felsefi kavramları doğru biçimde kullanarak düşünebilir, felsefi metinleri açıklayabilir, analiz edebilir. Felsefe tarihi ve felsefi düşüncenin gelişimi hakkında bütüncül bir bakış açısına sahip olur. Felsefi düşünüşü güncel sorunlara uygulayabilir. |
Öğretim Yöntemleri | Metin okuma, açıklama, yorumlama ve tartışma. |
Kaynaklar |
G. Chomienne (éd.), Lire les Philosophes, Paris, Hachette, 2001. G. Chomienne, A. Sénik, F. Collet, R. Giblat, J.-Ch. Sacchi, Philosophie Terminale L, Paris, Hachette, 2001. P. Rosenberg & A. Sage, Philosophie Terminale, Paris, Nathan, 1994. L.-M. Morfaux & P. Henriot, Philosophie Terminale Scientifique (Notions et Textes), Paris, Armand Colin, 1979. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Felsefenin başlangıcı, felsefenin doğuşu |
2 | Felsefeyi tanımlama, felsefenin yöntemini ve konusunu belirleme girişimleri |
3 | Bilinç: İnsanın özne olarak kavranışı |
4 | İnsan doğası tartışmaları bağlamında tutkular |
5 | Doğa ve kültür arasında insan |
6 | Ölüme hazırlık olarak felsefe, yaşamın ereği olarak felsefe |
7 | Ara sınav |
8 | Dilin kökenine ilişkin felsefi kuramlar |
9 | Dil, zihin, imgelem ve dünya ilişkisi |
10 | Bilginin olanağı ve kaynağı: Şüphe ve kesinlik |
11 | Bilgiye erişmede akıl ve duyusal deneyim |
12 | Felsefe ve bilimde sanı ve doğruluk |
13 | İnsan etkinliği olarak sanat: Güzellik ve sanat yapıtı |
14 | Teknik ve çalışma |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | X | ||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | X | ||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 13 | 13 |
Diğer Uygulamalar | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 23 | 23 |
Diğer | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.60 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |