Karşılaştırmalı Hukuk I(HUK303)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
HUK303 | Karşılaştırmalı Hukuk I | 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Baki KÖSE bakose@gsu.edu.tr (Email) Lyna MAAZİZ maaziz.lyna@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, çağdaş siyasal sistemlerde Avrupa Anayasa Mahkemelerinin ne derece önemli bir rolü olduğunu göstermek ve kuruluşlarını takiben demokrasinin değişimi üzerine düşünmektir. |
İçerik |
1. Anayasa yargısı kavramı 2. Anayasa yargısı modellerinin özellikleri ve tarihçesi 3. Anayasa yargısı modellerinin etkileşimi 4. Avrupa’da anayasa yargısının gelişiminde temel evreler 5. Avrupa’da anayasa mahkemelerinin yapıları 6. Avrupa’da anayasa yargıçlarının statüsü 7. Anayasaya uygunluk denetiminin zamanı 8. Vize 9. Başvuru yolları 10. Denetlenen normlar 11. Anayasaya uygunluk bloku 12. Norm denetimi usulü 13. Anayasa Mahkemesi kararlarının içeriği 14. Anayasa Mahkemesi kararlarının etkileri |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Bu dersin sonunda, öğrenciler, anayasa yargısı kavramı ve Avrupa’da anayasa mahkemelerinin kuruluşlarının temel evreleri ile bu kurumların yapıları ve işleyişleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
P. AVRIL et J. GICQUEL, Le Conseil constitutionnel, Montchrestien, coll. Clefs. L. FAVOREU, Les cours constitutionnelles, Que sais-je ?, n° 2293. M. FROMONT, La justice constitutionnelle dans le monde, Dalloz. F. HAMON, Le contrôle de constitutionnalité des lois en France et à l’étranger, Documentation française, Documents d’études. D. ROUSSEAU, La justice constitutionnelle en Europe, Monchrestien, coll. Clefs. C. GREWE, O. JOUANJAN, E. MAULIN, et P. WACHSMAN (Sous la direction de), La notion de "justice constitutionnelle", Dalloz. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel hukuki kavramlara hâkim olma, bu kavramları tanımlama, yorumlama ve kullanabilme yeteneğine sahip olma. | |||||
2 | Temel hukuk disiplinlerine ve içeriklerine (her bir alana ilişkin yasal düzenlemelere, yargı organlarının kararlarına ve bilimsel değerlendirmelere) hâkim olma. | |||||
3 | Genel hukuk bilgisine, temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma. | |||||
4 | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme. | |||||
5 | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme. | |||||
6 | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma. | |||||
7 | Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||
8 | Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme. | |||||
9 | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek Fransızca ya da İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme. | |||||
10 | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||
11 | Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme. | |||||
12 | İnsan haklarına saygılı olma, evrensel hukuk ilkelerini ve evrensel hukuk anlayışını özümseme. | |||||
13 | Hukukçu kimliğinin gerektirdiği dürüstlüğe, adalet ve hakkaniyet anlayışına ve etik değerlere sahip olma. | |||||
14 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal sorunlara karşı duyarlı olma; demokratik, laik ve sosyal hukuk devletini benimseme. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |