Yeni Medya, İletişim ve Toplum(COM 721)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM 721 | Yeni Medya, İletişim ve Toplum | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Doktora |
Dersi Veren(ler) | Dilruba ÇATALBAŞ dcatalbas@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
İçerik | |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Gabriele Balbi, Nelson Ribeiro, Valérie Schafer, and Christian Schwarzenegger (eds) (2021) Digital Roots: Historicizing Media and Communication Concepts of the Digital Age, De Gruyter Oldenburg. Nick Couldry and Ulises A. Mejias (2019) The Costs Of Connection: How Data Is Colonizing Human Life and Appropriating it for Capitalism, Stanford University Press Stanford, California. Ralph Schroeder (2018) Social Theory after the Internet, UCL Press. Daniel Trottier and Christian Fuchs (2014) Theorising Social Media, Politics and the State, An Introduction in Social Media, Politics and the State, Routledge. Frank Webster (2002) Theories of the Information Society, 2nd ed., Routledge. Manuel Castells (2001) The Internet Galaxy, Reflections on the Internet, Business and Society. Oxford, Oxford University Press. Manuel Castells (2000) End of Millennium, The Information Age, Cambridge, MA; Oxford, UK: Blackwell. Manuel Castells (1997) The Power of Identity, The Information Age, Cambridge, MA; Oxford, UK: Blackwell Manuel Castells (1996) The Rise of the Network Society, Cambridge, MA; Oxford, UK: Blackwell. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Derse Giriş |
2 | Ütopya, Fütürizm ve Medya: Yoneji Masuda ve Alvin Toffler |
3 | Medyaya Teknolojik ve Antropolojik Yaklaşımlar: Herbert Marshall McLuhan ve Neil Postman |
4 | Medyaya Toplumsal Yaklaşımlar: Daniel Bell ve Ulrich Beck |
5 | Medyaya Eleştirel Ekonomi Politik Yaklaşımlar: Herbert Schiller ve Christian Fuchs |
6 | Medyaya Enformasyonel Yaklaşımlar: Manuel Castells Oliván |
7 | Medya Çalışmalarında Güncel Temalar: Gözetim ve İktidar: Paul-Michel Foucault |
8 | Medya Çalışmalarında Güncel Temalar: Veriselleşme ve platformlaşma: Mayer-Schönberger and Cukier (2013) |
9 | Medya Çalışmalarında Güncel Temalar: Transmedya ve Fandom Çalışmaları: Henry Jenkins |
10 | Medya Çalışmalarında Güncel Temalar: Dijital Emek ve Prekerya: Christian Fuchs ve Guy Standing |
11 | Medya Çalışmalarında Güncel Temalar: Transhumanizm ve posthumanizm: Francesca Ferrando and Nick Bostrom |
12 | Dijital Medya Araştırma Yöntemleri |
13 | Dijital Medya Araştırma Yöntemleri |
14 | Dijital Medya Araştırma Yöntemleri |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 40 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci bilimsel düşüncenin temellerini ve gelişimini kavrayabilir. | X | ||||
2 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci doğru referansları kullanarak mevcut kuramsal yaklaşımları irdeleyip, yorumlayabilir ve yeni sentezlere ulaşabilir. | X | ||||
3 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci uzmanlık alanındaki donanımını farklı fonksiyonlara (gazetecilik, halkla ilişkiler, reklam, pazarlama, radyo, televizyon, sinema, yeni medya) ilişkin bilgi ve becerilerle destekleyebilir. | X | ||||
4 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci eleştirel düşünceyi, medya ve iletişim alanındaki etik değerleri, kamu yararı doğrultusunda insan ve topluluk haklarına saygıyı benimser. | X | ||||
5 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci seçtiği uzmanlık alanında ileri düzeyde ve güncel, kuramsal ve pratik bilgiyi çalışmalarına eklemleyebilir. | X | ||||
6 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci farklı yöntem yaklaşımlarını kullanarak özgün bilimsel araştırmalar yapabilir. | X | ||||
7 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci nitel ve nicel araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanabilir. | |||||
8 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci yeni yöntemler geliştirerek ya da bilinen yöntemleri yeni alanlara uygulayarak bilimsel metotlara yenilik getirebilir. | X | ||||
9 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını uluslararası saygın bilimsel platformlarda sunabilir ve yayımlayabilir. | X | ||||
10 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci farklı uluslardan ve farklı bilim dallarından gelen uzmanlarla araştırma ve eğitim işbirlikleri yapabilir. | X | ||||
11 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını sürdürürken bilimsel etiği öncelikle gözetir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 72 | 72 |
Sunum | 1 | 24 | 24 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7.20 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |