Matematiksel İstatistik I(ECON207)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON207 | Matematiksel İstatistik I | 1 | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Renginar DAYANGAÇ renginnar@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Olasılık teorisine giriş niteliğindedir ve olasılık teorisinin temel kavramlarını vermeyi amaçlar. |
İçerik | Sayma teknikleri, şartlı olasılık, tek boyutlu ve çift boyutlu rassal değişkenler, rassal değişken fonksiyonları, beklenen değer ve varyans, Çebiçev eşitsizliği, büyük sayılar kanunu ve merkez değer teoremi. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Sayma tekniklerinden başlayarak, olasılığın temel varsayımlarının bilmek, rassal -tek veya iki boyutlu ve kesikli veya sürekli, bir değişkenin ya da rassal değişken fonksiyonlarının dağılım fonksiyonunu belirleyebilmek, beklenen değer ve varyansın özelliklerini bilmek ve değerlerini hesaplayabilmek. |
Öğretim Yöntemleri | Teorik dersler problem çözümlerinin yapıldığı uygulamalı ders saatleri ile desteklenir. |
Kaynaklar |
Schay, G. (2007), Introduction to probability with statistical application. Fouratié J. ve Laslier, J.F. (1987), Probabilités et statistiques. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş: Olasılık, göreceli ve nesnel olasılık kavramları |
2 | Nesnel olasılık hesabına giriş: İstatistiki deney kavramı ve olaylar |
3 | Sayma teknikleri, frekans ve frekansa bağlı olasılık kavramı |
4 | Şartlı olasılık, Bayes Teoremi |
5 | Tek boyutlu kesikli veya sürekli rassal değişkenler |
6 | Vize |
7 | Çift boyutlu kesikli veya sürekli rassal değişkenler |
8 | Marjinal ve şartlı olasılık dağılımları ve bağımsızlık |
9 | Kesikli rassal değişken fonksiyonları |
10 | Sürekli rassal değişken fonksiyonları |
11 | Beklenen değer ve varyans |
12 | Kesikli veya sürekli rassal değişken fonksiyonlarının beklenen değeri ve varyansı |
13 | Çebiçev eşitsizliği, büyük sayılar kanunu |
14 | Merkez değer teoremi ve uygulamarı |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş: Olasılık, göreceli ve nesnel olasılık kavramları |
2 | Nesnel olasılık hesabına giriş: İstatistiki deney kavramı ve olaylar, küme teorisi (hatırlatma) |
3 | Sayma teknikleri, frekans ve frekansa bağlı olasılık kavramı |
4 | Şartlı olasılık, Bayes Teoremi |
5 | Tek boyutlu kesikli veya sürekli rassal değişkenler |
6 | Vize |
7 | Çift boyutlu kesikli veya sürekli rassal değişkenler |
8 | Şartlı olasılık ve bağımsızlık |
9 | Kesikli rassal değişken fonksiyonları |
10 | Sürekli rassal değişken fonksiyonları |
11 | Beklenen değer ve varyans |
12 | Kesikli veya sürekli rassal değişken fonksiyonlarının beklenen değeri ve varyansı |
13 | Çebiçev eşitsizliği, büyük sayılar kanunu, merkez değer teoremi |
14 | Tekrar, soru-cevap |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 100 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | |||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | |||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | |||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | X | ||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 1 | 56 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 1 | 28 | 28 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 | 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |