Makroiktisat II(ECON203)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON203 | Makroiktisat II | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | ECON102 MAKROİKTİSAT I |
Derse Kabul Koşulları | ECON102 MAKROİKTİSAT I |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Salise İrem ZEYNELOĞLU izeyneloglu@gmail.com (Email) Selin PELEK pelekselin@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | dersin amacı kapalı ekonomilerde çeşitli göstergelerin birbiriyle ilişkisini açıklamak ve iktisat politikalarının sonuçlarını öngörebilmek için gereken teorik çerçeveyi incelemektir. |
İçerik | Ders Keynesgil, Klasik, Neoklasik ekollere göre denge kavramını inceleyerek başlar ve çeşitli iktisat politikalarının ekonominin denge noktası üzerindeki etkilerini inceleyerek devam eder. İktisat politikalarını konjonktürel ve yapısal olmak üzere ikiye ayırıp konjonktürel politikaların kısa vadeli etkisini incelemek için IS-LM modelinden, orta ve uzun vadeli etkilerini incelemek için OA-DA modelinden faydalanır. Yapısal politikalar olarak büyüme politikalarının etkilerini temel büyüme modelleri üzerinden açıklar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Dersi tamamlayan öğrenciler şu kazanımları edineceklerdir: İktisat politikalarını farklı ekollere göre değerlendirmek Çeşitli durumlarda iktisat politikalarının etkinliğini tartışabilmek Güncel ekonomik olayların/gelişmelerin teorik arka planını kavrayabilmek |
Öğretim Yöntemleri | 3 saatlik teorik seanslarda öğreten odaklı bir yöntemle konular işlenir. 2 saatlik uygulama derslerinde öğrenen odaklı bir yöntemle, önceden dağıtılmış olan gazete/dergi makaleleri, incelenen teorik modeller ışığında tarışılır ve alıştırmalar çözülür. |
Kaynaklar |
Macroéconomie, Blanchard Cohen. çeşitli gazete/dergi makaleleri |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş: mevcut ekonomik görünüm |
2 | Temel kavramlara dair hatırlatma, Denge kavramı |
3 | Mal ve Hizmet Piyasası, Para Piyasası |
4 | IS-LM Modeli |
5 | IS-LM Modelinde İktisat Politikaları |
6 | IS-LM TD seansı |
7 | Enflasyon ve işsizlik ödünleşmesi |
8 | Vize haftası |
9 | OA-DA modeli |
10 | OA-DA modeli TD seansı |
11 | İktisadi beklentiler ve enflasyon-büyüme ilişkisi, |
12 | Büyüme odaklı politikalar |
13 | Büyüme Modelleri |
14 | Revizyon |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | uygulama seansı yapılmaz |
2 | uygulama seansı yapılmaz |
3 | Denge noktası hesaplama |
4 | uygulama seansı yapılmaz |
5 | IS ve LM eğrisi çizme |
6 | IS-LM modelinde denge geliri hesaplama |
7 | uygulama seansı yapılmaz |
8 | vize haftası |
9 | OA ve DA eğrisi çizimi |
10 | OA-DA modelinde denge gelir hesaplama |
11 | uygulama seansı yapılmaz |
12 | kurala bağlı/ keyfe bağlı para politikası karşılaştırması |
13 | Büyüme unsurlarının seyri üzerine tartışma |
14 | final öncesi revizyon seansı |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 1 | 10 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 4 | 40 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 10 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 6 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | |||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | |||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | |||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | |||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | |||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 12 | 24 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 17 | 17 |
Kısa Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 4 | 1 | 4 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4.92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |