Hak Kuramı Tartışmaları(KHYL-118)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KHYL-118 | Hak Kuramı Tartışmaları | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Birden GÜNGÖREN BULGAN birdengungorenbulgan@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı farklı hak kuramlarını (tabii hukukçu yaklaşım, tarihselci yaklaşım, etik yaklaşım) tanıtmak ve tartışmak. Bu tartışmalar teorik temelleri göz önünde bulundurarak, Fransız devrimi sonrasında getirilen eleştiriler (Faydacı, tarihselci, geleneksel) ve günümüz insan hakları eleştirilerini (evrenselcilik/ kültürel görecilik) çerçevesinde ele alınacaktır. |
İçerik | Hak kuramları (bkz. konu başlıkları) |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Farklı hak kuramları hakkında bilgi sahibi olunması ve kavramlar üzerine tartışabilmek |
Öğretim Yöntemleri | Kavramları tartıştırmak ve sunum yapılması |
Kaynaklar |
Bertrand Binoche; Jean-Pierre Cléro, Bentham contre les droit de l’homme, Puf, 2007, Edmund Burke, Reflexions on Revolution on France, Benjamin Constant, La liberté des anciens et des modernes Jack Donnelly, Teoride ve uygulamada insan hakları, Yetkin Basımevi, 1989 Alfred Dufour, Droits de l’homme, droit naturel et Histoire, Leviathan, Puf, 1991 Johann Galtung, Bir Başka açıdan İnsan hakları, metis, 1996 G.W.F. Hegel, Grundlinien der Rechtsphilosophie Joseph Maistre, Ecrits sur la Révolution, Presses Universitaires de France, 1989 Thomas Paine, Human Rights* A.W. Rehberg, Recherches sur la revolution Française, Vrin, 1998 C. Savigny, Vom Beruf unserer Zeit für Gesetzgebung und Rechtswissenschart - 1814 (Günümüzdeki Kanun Koyma ve Hukuk Bilimi Mesleği) Leo Strauss, Droit Naturel et Histoire, Flammarion,1953 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Hak teorisine giriş |
2 | Vitoria'nın iletişim hakkı |
3 | Spinoza'da haklar ve hukuk |
4 | Hegel'in köle efendi diyalektiği |
5 | Faydacı ve Geleneksel Okulun Tabii Haklar eleştirisi |
6 | İnsan Haklarında evrensellik Kültürel görecelilik |
7 | Jellinek'in statü teorisi |
8 | Arendt ve Haklara Sahip Olma Hakkı |
9 | Hohfeld'in Hak Kuramı |
10 | Kafka ve Haklar |
11 | Evrensel Hayvan Refahı |
12 | İnsan Hakları Eğitimi |
13 | Kültürel görecelik |
14 | Haklara sahip olma Hakkı |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 60 |
Sunum | 1 | 40 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 10 | 3 | 30 |
Sunum | 1 | 5 | 5 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 84 | 84 |
Toplam İş Yükü | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 7.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |