Film, Kültür, Kimlik(CTV408)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CTV408 | Film, Kültür, Kimlik | 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Gülsenem GÜN gulsenem@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste kültür ve kimlik kavramlarının sinema ile ilişkisinin ve etkileşiminin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç kapsamında kültür ve kimliği biçimlendiren ve yeniden yapılanmasını, dönüşümünü ve değişimini etkileyen göç ve göçmenlik kavramalarının sinemaya yansımaları da ele alınacaktır. Bu amaçlar doğrultusunda Jean Michel Frodon'un ulusal sinema, Benedict Anderson'un hayali cemaatler, Hamid Naficy'nin aksanlı sinema, Edward Said'in oryantalizm kavramları kuramsal izlek olarak kullanılacaktır. |
İçerik |
1. Hafta: Dersin tanıtımı, genel giriş ve temel kavramlar 2. Hafta: Sinemada ulusallık tartışmaları, ulusal kültür ve sinema ilişikisi 3. Hafta: Sinema ve göç ilişkisi, örnek film gösterimi 4. Hafta: Ulusaşırı sinemalar 5. Hafta: Sinemada melezlik ve aksanlı sinemacılar 6. Hafta: Örnek film ve çözümlemesi 7. Hafta: Vize 8. Hafta: Sinemada kimlik temsilleri, toplumsal cinsiyet ve sinema 9. Hafta: Örnek film ve çözümlemesi 10. Hafta: Bir melez sinema örneği olarak "kara film" 11. Hafta: Örnek Film ve İncelemesi 12. Hafta: Oryantalizm ve Sinema 13. Hafta: Örnek Film ve İncelemesi 14. Hafta: Genel değerlendirme |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Bu dersin sonunda öğrenciler sinemanın kültür ve kimlik tasarımı üzerindeki etkilerinin farkına varır, sinema alanındaki kalıpları ve etiketleri sorgular. Melezliğin ve çok kimlikliliğin sinema dili üzerindeki zenginleştirici etkisini analiz eder. |
Öğretim Yöntemleri | Katılımcı konferans ve film çözümlemesi. |
Kaynaklar |
Anderson Benedict, Hayali Cemaatler, Çev.İskender Savaşır, İstanbul : Metis Yayınları, 2004.Saïd Edward W., Orientalism, Harmondsworth : Penguin Books, 1978. Frodon Jean-Michel, La projection nationale : cinéma et nation, Paris : Editions Odile Jacob, 1998. Crofts Stephen « Reconceptualising National Cinema(s) » dans Alan Williams (ed.), Film and Nationalism, Rutgers:The State University Press,2002.Higson Andrew, « The Limiting İmagination of National Cinema » dans Mette Hjort, Scott Mackenzie (eds.), Cinema and nation, London, NY : Routledge, 2002. Barnier Martin, « Identite nationale des versions multiples », Positif, juin 2004. Naficy Hamid, An Accented Cinema: Exilic and Diasporic Filmmaking, Princeton: Princeton University Press, 2001. Yaren Özgür, Altyazılı rüyalar: Avrupa göçmen sineması, Ankara: De Ki basım yayın, 2008. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, genel giriş ve temel kavramlar |
2 | Sinemada ulusallık tartışmaları, ulusal kültür ve sinema ilişikisi |
3 | Sinema ve göç ilişkisi, örnek film gösterimi |
4 | Ulusaşırı sinemalar |
5 | Sinemada melezlik ve aksanlı sinemacılar |
6 | Örnek film ve incelemesi |
7 | Vize |
8 | Sinemada kimlik temsilleri, toplumsal cinsiyet ve sinema |
9 | Örnek film ve incelemesi |
10 | Bir melez sinema örneği olarak "kara film" |
11 | Örnek Film ve incelemesi |
12 | Oryantalizm ve Sinema |
13 | Örnek Film ve incelemesi |
14 | Genel değerlendirme |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X | ||||
12 | Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler | X | ||||
13 | Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler | X | ||||
14 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler | X | ||||
15 | Halkla ilişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanında kuramsal bilgiye sahiptir | |||||
16 | Halkla ilişkiler ve reklam alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, kampanya tasarlayabilir, etkili bir şekilde sunabilir ve raporlayabilir | |||||
17 | Kurumsal iletişim, kriz ve risk iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, dijital medya yönetimi, marka yönetimi ve kişilerarası iletişim konuları hakkında bilgi sahibidir ve bu alanda uygulamaları gerçekleştirebilir | |||||
18 | Halkla ilişkiler ve reklam ile ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine uygun bir şekilde kullanır | |||||
19 | Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, etik kodları bilir ve bu düzenlemelere bağlı kalır | |||||
20 | Gazeteciliğin bir sosyal kurum ve olgu olarak toplumsal yeri, rolü ve işlevleri konusunda farklı kuramsal yaklaşımları ve geleneksel/ dijital medya ortamları için haber üretme sürecini bilir | |||||
21 | Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir | |||||
22 | Etkileşimli/dijital medya ortamlarının sosyal ve beşeri bilimler açısından ortaya çıkardığı yeni kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilir | |||||
23 | Türkiye’de ve dünyada gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir ve sosyal ve siyasal tarih içerisinde çözümler | |||||
24 | Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 4 | 48 |
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Sunum | 1 | 3 | 3 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 4 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 2 | 4 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 5 | 5 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4.68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |