Pazarlama İlkeleri(RPP314)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPP314 | Pazarlama İlkeleri | 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Gaye Aslı SANCAR DEMREN asancar@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Pazarlama stratejik kararlarından ‘Konumlandırma’nın tanımı verilecek ve rekabetçi avantaj yaratmadaki önemi açıklanacak; konumlandırma stratejileri ve uygulama alanları örnekler bazında açıklanacak; ürünün farklı düzeylerde tanımları verilecek ve ürünü oluşturan katmanlar detaylandırılarak açıklanacak; ürün hattı ve karması kararlarının stratejik önemi belirtilecek; ürün hayat döngüsü aşamaları örneklerle desteklenerek açıklanacak; ürün fiyatlandırma politikaları genel hatlarıyla tanımlanacak; dağıtım kanalları ve lojistiğin pazarlama kararlarındaki yeri ve önemi açıklanacak; rekabet stratejileri tanımlanacak. |
İçerik |
1. Hafta: Pazarlama Stratejik Karar Sürecinin 3. aşaması Konumlandırma’daki rekabetçi avantaj yaratmanın önemi. 2. Hafta: Konumlandırma stratejileri ve strateji seçme ve uygulama alanları. 3. Hafta: Ürünü faklı düzeylerde tanımlama ve katmanlar. 4. Hafta: Ürün klasifikasyonu, bireysel ürün kararları: 1) Ürün özellikleri. 5. Hafta: 2) Markalama ve stratejiler. 6. Hafta: 3) Ambalaj 4) Satış sonrası hizmet. 7. Hafta: Ara Sınav (vize). 8. Hafta: Ürün hattı ve ürün karması kararları. 9. Hafta: Hizmet pazarlaması ve özellikleri. 10. Hafta: Ürün hayat döngüsü stratejileri ve aşamaları I. 11. Hafta: Ürün hayat döngüsü stratejileri ve aşamaları II. 12. Hafta: Ürün fiyatlandırma politikaları. 13. Hafta: Dağıtım kanalları ve lojistik. 14. Hafta: Rekabet stratejileri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; - Konumlandırma’nın stratejik pazarlama kararları içindeki yerini ve önemini açıklayabilecek. - Farklı seviyelerdeki ürün katmanlarını tanımlayabilecek ve markayla olan bağıntısını kurabilecek. - Ürün hattı ve ürün karması kararlarının pazarlama için önemini açıklayabilecek. - Ürün hayat döngüsünün aşamalarını tanımlayabilecek ve stratejik önemini örneklerle açıklayabilecek. - Pazarlama Karması elemanlarından Fiyat ve Dağıtımın Pazarlama kararları için önemini açıklayabilecek. |
Öğretim Yöntemleri | Literatür tarama, vaka analizleri |
Kaynaklar |
Kotler, P., Armstrong, G. (17.Edition). Principles of Marketing, New Jersey: Prentice Hall. İlgili diğer güncel makale ve kitaplar. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | 1. Hafta: Pazarlama Stratejik Karar Sürecinin 3. aşaması Konumlandırma’daki rekabetçi avantaj yaratmanın önemi. |
2 | 2. Hafta: Konumlandırma stratejileri ve strateji seçme ve uygulama alanları. |
3 | 3. Hafta: Ürünü faklı düzeylerde tanımlama ve katmanlar. |
4 | 4. Hafta: Ürün klasifikasyonu, bireysel ürün kararları: 1) Ürün özellikleri. |
5 | 5. Hafta: 2) Markalama ve stratejiler. |
6 | 6. Hafta: 3) Ambalaj 4) Satış sonrası hizmet. |
7 | 7. Hafta: Ara Sınav (vize). |
8 | 8. Hafta: Ürün hattı ve ürün karması kararları. |
9 | 9. Hafta: Hizmet pazarlaması ve özellikleri. |
10 | 10. Hafta: Ürün hayat döngüsü stratejileri ve aşamaları I. |
11 | 11. Hafta: Ürün hayat döngüsü stratejileri ve aşamaları II. |
12 | 12. Hafta: Ürün fiyatlandırma politikaları. |
13 | 13. Hafta: Dağıtım kanalları ve lojistik. |
14 | 14. Hafta: Rekabet stratejileri. |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | |||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | |||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 | 15 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |