Türk Dili II(TUR002)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TUR002 | Türk Dili II | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Dil, insanoğlunun toplumsallaşmasında en önemli iletidir. Bu ileti kavramları belirten birer göstergeler dizgesi oluşturmaktadır. Oluşturulan göstergeler dizgesi yazıyla, simgeyle, çeşitli imlerle, sosyal davranış belirtileri ile aynı düzlemde ele alınabilmektedir. Dil düşünme ve konuşma aracımızdır. iletişim kurarken sözcükleri seçme ve bunu aktarabilme yetisi önem kazanırken, bağlam ve konu değiştikçe aktarıcının da dil kullanımı farklılık kazanacak ve dil devingenleşecektir. Bu bağlamda da, amaç "Türk Dili" nin yazım kurallarını, noktalama imlerini, yapısını, öğelerini, ses kurallarını kullanabilme ve (APA sistemi) yazabilmelidir. |
İçerik |
1.Dil nedir? 2.Dilbilgisi Nedir? 3.Yazım Kuralları 4.Noktalama imleri 5.Sözcük ve Sözcük kullanımı 6.Yazma ve yazma beceriler (APA) 7.Yazın türlerinin okunması "Öykü, Roman, Deneme, Eleştiri" 8.Yazın türlerinin "21-K" yöntemi ile çözümlenmesi 9.Konuşma-Tartışma 10.Anlatım bozuklukları 11.metin yazma 12.Vurgulama-Yorumlama 13.Yazma uygulamaları 14.Konuşma uygulamaları 15.Fonetik Diksiyon |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1.Yazma ve yazma becerileri (APA sistemi) 2.Yazın türlerinin okunması 3.Yazın türlerinin 21-K yöntemi ile çözümlenmesi 4.Yazma ve konuşma uygulamaları 5.Dil, Söylem ve Metin 5.Dil, Söylem ve Metin |
Öğretim Yöntemleri | Katılımcı Konferans |
Kaynaklar |
AKSAN D.(1988) Anlambilim. Engin yayınları. AUSTİN J. (1962) How to do Things with Words. Oxford. Clarendon Press. ÇOMAK A.N. (1995) Yazının İşlevsel Kullanımı. Der Yayınları. İstanbul. DEMİRAY K.(1994) Temel Türkçe Sözlük. İnkılap Kitabevi. İstanbul. DEMİRCAN Ö. (1996) Türkçenin Sesdizimi .Der Yayınları. İstanbul. EKİCİ E. (1997) Dilbilgisi. Alkan Matbaası. İstanbul. GÖKTÜRK A. (1988) Okuma Uğraşı. İnkılap Kitabevi. İstanbul. GREIMAS A.J. (1983) Structural Semantics. Lincoln: University of Nebraka Press. HALLIDAY M. (1976) Language as Social Semiotics. London. İNCEOĞLU Y.-ÇOMAK A.N. (2009) Metin Çözümlemeleri. Ayrıntı Yayınları. İstanbul. ONG W. (1995) Sözlü Kültür ve Yazılı Kültür. Metis Yayınları. TÜRKÇE SÖZLÜK (2011) (Hazırlayan/lar: Şükrü haluk Akalın ve Diğerleri) Atatürk Kültür ve Tarih Yüksek Kurumu . Ankara. VAN Dijk T.A. (1977) Text and Context. Explorations in the Semantics and Pragmatics of Discourse. Longman. Londra. VAN Dijk T.A. (1993) Principles of Critical Analysis. Sage Publications. VARDAR B.(1978) Başlıca Dilbilim Terimleri Sözlüğü. İstanbul Üniversitesi. Yabancı Diller Yüksek Okulu Yayınları. İstanbul. WODAK R. (1989) Language. Power and Ideoloji. Amsterdam. Türk ve Dünya Edebiyatı "Öykü-Roman" |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dil Nedir? |
2 | Dilbilgisi Nedir? |
3 | Yazım Kuralları |
4 | Noktalama İmleri |
5 | Sözcük ve Sözcük Kullanımı |
6 | Yazma ve Yazma becerileri (APA Sistemi) |
7 | Yazın Türlerinin Okunması "Öykü, Roman, Deneme, Eleştiri" |
8 | Yazın Türlerinin "21-K" Yöntemi ile Çözümlenmesi |
9 | Konuşma- Tartışma |
10 | Anlatım Bozuklukları |
11 | Metin Yazma Uygulama |
12 | Vurgulama-Yorumlama |
13 | Fonetik Diksiyon |
14 | Yazma ve Konuşma Uygulamaları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | ,, |
2 | ,, |
3 | ,, |
4 | ,, |
5 | ,, |
6 | ,, |
7 | ,, |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 50 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | |||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | |||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | |||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | |||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | |||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | |||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | |||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | |||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | |||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | |||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | |||||
12 | Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler | |||||
13 | Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler | |||||
14 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2.40 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |