Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II(TAR102)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TAR102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Türü | Zorunlu | 
| Dersin Düzeyi | Lisans | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu derste Türkiye Cumhuriyeti'nin 20. yüzyılın ilk yarısında geçirdiği siyasi değişimler ve bunların arka planı analiz edilir. | 
| İçerik | 1.	1908-1913 arası Osmanlı İmparatorluğu 2. Birinci Dünya Savaşı 3. Mütareke dönemi 4. BMM açılışı ve ilk meclisin yapısı 5. Ordunun kuruluşu 6. Milli Mücadele 7. Lozan ve Cumhuriyet 8. Vize 9. Atatürk Dönemi tek parti 1923-1927 10. 1927 sonrası Türkiye’de Tek parti 11. Birinci Dünya Savaşı sonrasında Dünya düzeni 12. İkinci dünya savaşı ve Türkiye 13. Demokrat parti 14. 27 Mayıs’a doğru Türkiye | 
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğrenci bu derste Osmanlı İmparatorluğu'nun son yıllarındaki fikir akımlarını analiz edebilir. Türkiye Cumhuriyeti'ni ortaya çıkaran siyasi ve sosyal olayları kavrar. Türkiye Cumhuriyeti'nin demokratikleşme sürecini yorumlayabilir. | 
| Öğretim Yöntemleri | Ders çeşitli yazılı ve görsel materyalle işlenir. Öğrencilerden yakın tarihe dair bir problematiği analiz etmeleri beklenir. | 
| Kaynaklar | Eric Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi, İletişim Yayınları Niyazi Berkes, Türkiye'de Çağdaşlaşma | 
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları | 
|---|---|
| 1 | 1908-1913 arası Osmanlı İmparatorluğu | 
| 2 | Birinci Dünya Savaşı | 
| 3 | Mütareke dönemi | 
| 4 | BMM açılışı ve ilk meclisin yapısı | 
| 5 | Ordunun kuruluşu | 
| 6 | Milli Mücadele | 
| 7 | Lozan ve Cumhuriyet | 
| 8 | Vize | 
| 9 | Atatürk Dönemi tek parti 1923-1927 | 
| 10 | 1927 sonrası Türkiye’de Tek parti | 
| 11 | Birinci Dünya Savaşı sonrasında Dünya düzeni | 
| 12 | İkinci dünya savaşı ve Türkiye | 
| 13 | Demokrat parti | 
| 14 | 27 Mayıs’a doğru Türkiye | 
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları | 
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 | 
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 | 
| Toplam | 2 | 100 | 
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 | 
| Sunum | 0 | 0 | 
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 | 
| Proje | 0 | 0 | 
| Laboratuar | 0 | 0 | 
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 
| Raporlar | 0 | 0 | 
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 
| Diğer | 0 | 0 | 
| Toplam | 1 | 40 | 
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Temel hukuki kavramlara hâkim olma, bu kavramları tanımlama, yorumlama ve kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | ||||
| 2 | Temel hukuk disiplinlerine ve içeriklerine (her bir alana ilişkin yasal düzenlemelere, yargı organlarının kararlarına ve bilimsel değerlendirmelere) hâkim olma. | X | ||||
| 3 | Genel hukuk bilgisine, temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma. | X | ||||
| 4 | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme. | X | ||||
| 5 | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme. | X | ||||
| 6 | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma. | X | ||||
| 7 | Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||
| 8 | Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme. | X | ||||
| 9 | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek Fransızca ya da İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme. | X | ||||
| 10 | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||
| 11 | Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme. | X | ||||
| 12 | İnsan haklarına saygılı olma, evrensel hukuk ilkelerini ve evrensel hukuk anlayışını özümseme. | X | ||||
| 13 | Hukukçu kimliğinin gerektirdiği dürüstlüğe, adalet ve hakkaniyet anlayışına ve etik değerlere sahip olma. | X | ||||
| 14 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal sorunlara karşı duyarlı olma; demokratik, laik ve sosyal hukuk devletini benimseme. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | 
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 | 
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 57 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 2.28 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 2 | ||



