İleri İspanyolca II(LFR312)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR312 | İleri İspanyolca II | 6 | 6 | 0 | 0 | 6 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nazlı KARAMEHMET nkaramehmet@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin ileri seviyede ispanyol diline ve gramerine hakim olması |
İçerik | Bütün zamanların düzenli ve düzensiz fiillerle kullanımı, detaylı gramer ve sözcük bilgisi, okuma ve anlama dersleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Bütün zamanlarda ve farklı konularda öğrencinin kendini ileri seviyede akıcı olarak ifade edebilmesi ve ileri seviyede metin okuyup anlayabilmesi |
Öğretim Yöntemleri | Egzersizler, tartışmalar, ev ödevleri ve sınıf içi alıştırmalarla öğrencinin derse sıkılmadan ve aktif olarak katılımını sağlamak |
Kaynaklar |
Nuevo Ven 2,Espanol Lengua Extranjera, Edelsa, Madrid, 2003 Espanol 2000, Nivel Medio y Avanzado, Ed. Coloquio, Garcia Fernandez, Sanches Lobato1989, Madrid, Aprende 3, SGEL, Francisco castro Viudez, Madrid, 2004 Gramatica Basica de Espanol, Difusion, Alonso Raya, Castaneda Castro, Martinez Gila, Miquel Lopez, Ortega Olivares, Ruiz Campillo, Barcelona, 2005 Nuevas Narraciones Espanolas, Nivel Elemental, SGEL, Madrid, 2006 Uso Avanzado de la Gramatica Espanola, Edelsa, Francisca Castro, 1997 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Geçen dönemde görülen fiil çekimleri ve gramer kurallarının genel tekrarı |
2 | Sadece üçüncü sahıs kullanılan fiil ve formlar |
3 | İlgileme (sıfat) cümleleri, Fiziksel betimleme |
4 | Dilek kipinde’Di’li geçmiş ‘ zaman (preterito perfecto de subjuntivo) |
5 | ‘Qué/Cuál’ arasındaki farklar, Condicional compuesto |
6 | Dilek kipinde Miş’li geçmiş zaman (preterito imperfecto de subjuntivo) |
7 | Dilek Kipinde Miş’li geçmiş ve Koşullu Önerme zamanı, kültürler arası farklılık ve göç sorunu (Pretérito imperfecto y condicional compuesto) |
8 | Por/ Para kullanımları araındakı farklar, si no/ sino arasındai farklar, ispanyolca da önekler ve kökenleri, turizm konusu |
9 | Edatlar ve ilgeçler. Şehirde yaşam, art ıve eksileri |
10 | Vize sinavı |
11 | Şart cümleleri ve farklı kullanımları, ispanyol eğitim sistemi |
12 | Sebep, sonuç, koşul ve hıpotez cümleleri |
13 | Volverse/Quedarse/Ponerse + sıfat kullanımları arasındaki farklar, dönem konularına genel bakış |
14 | Final sınavı |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Okuma Dinleme Konuşma |
2 | Okuma Dinleme Konuşma |
3 | Okuma Dinleme Konuşma |
4 | Okuma Dinleme Konuşma |
5 | Okuma Dinleme Konuşma |
6 | Okuma Dinleme Konuşma |
7 | Okuma Dinleme Konuşma |
8 | Okuma Dinleme Konuşma |
9 | Okuma Dinleme Konuşma |
10 | Ara sınav |
11 | Okuma Dinleme Konuşma |
12 | Okuma Dinleme Konuşma |
13 | Okuma Dinleme Konuşma |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 14 | 10 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 5 |
Toplam | 15 | 15 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 16 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | |||||
2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | |||||
3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | |||||
4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | |||||
5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | |||||
6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | |||||
7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | |||||
8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | |||||
9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | |||||
10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |