Disertasyon(LFR126)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR126 | Disertasyon | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | FLORENCE M. SOMER (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı dissertation yazım tekniklerini etraflıca öğretmek ve uygulatmaktır. Bu ders aynı zamanda öğrencinin düşüncesini organize edebilmesi ve akademik bir biçimde aktarabilmesini hedeflemektedir. Her derste okunacak edebi kesitler ve dönem boyunca okunacak iki temel kitap da edebi birikimi güçlendirmek açısından ve söz konusu metodu uygulayabilmek açısından zemin oluşturacaktır. |
İçerik | Vizeye kadar olan süreçte dissertation metodunun kendisi öğretilecek olup örneklerle desteklenecektir. Vizeden sonraki süreçte iki kitap, söz konusu metod aracılığıyla işlenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1- Dissertation metodunu anlamak ve kullanmayı öğrenmek 2-Farklı bakış açıları katmak ve bu bakış açılarını aktarabilmek 3- Edebi bilgi birikimin genişletilmesi |
Öğretim Yöntemleri | Dissertation metodunun anlatılması, bu metodun uygulanışının gösterilmesi ve uygulamasının yapılması öngörülmektedir. |
Kaynaklar |
Zorunlu okumalar: Louis-Ferdinand Céline, “Guerre”, Gallimard, 2022. Drieu la Rochelle, “Comédie de Charleroi”, Gallimard, 1934 Metodolojik okumalar: Literature; l’écume des lettres” Hachette, Paris, 2010. P. Brunel, J-M. Moura, “Le commentaire et la dissertation en littérature comparée”, éd. Armand Colin, Cursus, Paris, 2014. https://fr.calameo.com/read/0005967290833b8fdc869?authid=8lIcrEQlSfc2 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Disertasyona giriş - neden ve nasıl dissertation yazılır? Düşünce nasıl düzenlenir |
2 | Farklı konu biçimlerinin öğretimi + corpus çalışması |
3 | Plan nasıl yapılır? + corpus çalışması |
4 | Giriş ve sonuç nasıl yazılır? Corpus metinleri nasıl okunur? Giriş ve sonuç için örnek çalışması |
5 | Genel yazım teknikleri, geçişler ve bölümleri birbirlerine bağlama yöntemleri |
6 | Uygulama |
7 | Resmî tatil |
8 | vize |
9 | İlk kitap: tarihi konumlandırma, yazar tanıtımı, temel kavramlar ve kitabın tanıtımı |
10 | İlk kitap: temel kavramlar üzerine farklı bakış açıları ve olası sorular üzerine çalışmalar |
11 | İlk kitap: ilk kitap üzerine disertasyon - detaylı plan |
12 | İkinci kitap: tarihi konumlandırma, yazar tanıtımı, temel kavramlar ve kitabın tanıtımı |
13 | İkinci kitap üzerine disertasyon - detaylı plan |
14 | İkinci kitap: iki kitap arasındaki ilişkiler ve ortak soruların incelenmesi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 2 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 42 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 1.68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |