Karşılaştırmalı Dilbilim ve Uygulamalı Yabancı Diller Bölümü

Latin Uygarlığı(LFR110)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
LFR110 Latin Uygarlığı 2 2 0 0 2 4
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Ekin ÖYKEN ekinoyken@gmail.com (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı - Latin Uygarlığı dersi Avrupa’nın ortak kültür birikiminin temel kaynaklarından biri olan Antik Roma medeniyetini toplum yapısı, dil, siyaset, din, gündelik yaşam, kent kültürü ve edebiyat gibi çeşitli yönleriyle tanıtmayı amaçlamaktadır.
İçerik - Roma tarihinde dönüm noktası teşkil eden belirli olay ve tarihler anılıyorsa da derste kronolojik bir tarih anlatısı izlenmemekte, ders planında belirtilen konular birbiriyle doğal ilişkileri vurgulanarak temel kavramlar etrafında ele alınmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler Avrupa’nın Antik Roma mirasına ilişkin genel kültür edinmiş; Fransızcanın ve diğer Roman dillerinin Latinceyle ilişkisini somut örnekler üzerinden gözlemlemiş, Fransız kültürünün ve edebiyatının gelişimine ilişkin geniş bir perspektif kazanmış olmaktadır.
Öğretim Yöntemleri Ders anlatımı, sunum, tartışma, soru-cevap
Kaynaklar Aldrete, G. (2004). Daily Life in the Roman City. Rome, Pompeii, and Ostia. Westport (Conn.): Greenwood Press.
Carcopino, J. (1972). La vie quotidienne a Rome a l’apoge´e de l’Empire. Paris: Hachette.
Deproost, P.-A. (2005). L’he´ritage latin. Une culture de l’universel. Brepols. http://hdl.handle.net/2078.1/86463 adresinden erişildi.
Duval, F. (2012). Dire Rome en franc¸ais : dictionnaire onomasiologique des institutions. Gene`ve: Droz.
Grimal, P. (1960). La civilisation romaine. Paris: Arthaud.
Guillerat, N., Scheid, J., Melocco, M. ve Matyszak, P. (2021). Ancient Rome infographics. London: Thames & Hudson.
Matyszak, P. (2019). 24 Hours in Ancient Rome. A Day in the Life of the People Who Lived There. London: Michael O’Mara Books.
Scheid, J., Guillerat, N. ve Melocco, M. (2020). Infographie de la Rome antique. Paris: Passe´s-compose´s.
Wattel, O. (1998). Petit atlas historique de l’Antiquite´ romaine. Paris: Armand Colin.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Giriş Dersi: Konu, Kapsam ve Yöntem
2 Bronz Çağı Köyünden İmparatorluk Başkentine: Roma Tarihinin Dönüm Noktaları
3 Roma'da Krallıktan Cumhuriyet'e Toplum ve Devlet
4 Roma'da Din
5 Roma'da Aile
6 Roma'da Mekân: Mesken ve Kamusal Alanlar
7 Roma'da Bilim ve Teknik
8 Roma'da Sosyal Yaşam
9 Roma'da Eğitim
10 Uçan ve Kalan Söz: Roma'da Yazılı Kültüre Filolojik Bakış
11 Ölü Dillerin En Canlısı: Latince
12 Latin Edebiyatı: Düzyazı
13 Latin Edebiyatı: Şiir
14 Roma Kültüründe Sanat ve Performans
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 2 30
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 1 10
Bütünleme 0 0
Toplam 3 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak
2 Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak
3 Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak.
4 Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek.
5 Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. X
6 Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. X
7 Fransız Edebiyatını öğretebilmek X
8 Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. X
9 Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek.
10 İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak.
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top