Latin Uygarlığı(LFR110)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR110 | Latin Uygarlığı | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ekin ÖYKEN ekinoyken@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | - Latin Uygarlığı dersi Avrupa’nın ortak kültür birikiminin temel kaynaklarından biri olan Antik Roma medeniyetini toplum yapısı, dil, siyaset, din, gündelik yaşam, kent kültürü ve edebiyat gibi çeşitli yönleriyle tanıtmayı amaçlamaktadır. |
İçerik | - Roma tarihinde dönüm noktası teşkil eden belirli olay ve tarihler anılıyorsa da derste kronolojik bir tarih anlatısı izlenmemekte, ders planında belirtilen konular birbiriyle doğal ilişkileri vurgulanarak temel kavramlar etrafında ele alınmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler Avrupa’nın Antik Roma mirasına ilişkin genel kültür edinmiş; Fransızcanın ve diğer Roman dillerinin Latinceyle ilişkisini somut örnekler üzerinden gözlemlemiş, Fransız kültürünün ve edebiyatının gelişimine ilişkin geniş bir perspektif kazanmış olmaktadır. |
Öğretim Yöntemleri | Ders anlatımı, sunum, tartışma, soru-cevap |
Kaynaklar |
Aldrete, G. (2004). Daily Life in the Roman City. Rome, Pompeii, and Ostia. Westport (Conn.): Greenwood Press. Carcopino, J. (1972). La vie quotidienne a Rome a l’apoge´e de l’Empire. Paris: Hachette. Deproost, P.-A. (2005). L’he´ritage latin. Une culture de l’universel. Brepols. http://hdl.handle.net/2078.1/86463 adresinden erişildi. Duval, F. (2012). Dire Rome en franc¸ais : dictionnaire onomasiologique des institutions. Gene`ve: Droz. Grimal, P. (1960). La civilisation romaine. Paris: Arthaud. Guillerat, N., Scheid, J., Melocco, M. ve Matyszak, P. (2021). Ancient Rome infographics. London: Thames & Hudson. Matyszak, P. (2019). 24 Hours in Ancient Rome. A Day in the Life of the People Who Lived There. London: Michael O’Mara Books. Scheid, J., Guillerat, N. ve Melocco, M. (2020). Infographie de la Rome antique. Paris: Passe´s-compose´s. Wattel, O. (1998). Petit atlas historique de l’Antiquite´ romaine. Paris: Armand Colin. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş Dersi: Konu, Kapsam ve Yöntem |
2 | Bronz Çağı Köyünden İmparatorluk Başkentine: Roma Tarihinin Dönüm Noktaları |
3 | Roma'da Krallıktan Cumhuriyet'e Toplum ve Devlet |
4 | Roma'da Din |
5 | Roma'da Aile |
6 | Roma'da Mekân: Mesken ve Kamusal Alanlar |
7 | Roma'da Bilim ve Teknik |
8 | Roma'da Sosyal Yaşam |
9 | Roma'da Eğitim |
10 | Uçan ve Kalan Söz: Roma'da Yazılı Kültüre Filolojik Bakış |
11 | Ölü Dillerin En Canlısı: Latince |
12 | Latin Edebiyatı: Düzyazı |
13 | Latin Edebiyatı: Şiir |
14 | Roma Kültüründe Sanat ve Performans |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 2 | 30 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 10 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | |||||
2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | |||||
3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | |||||
4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | |||||
5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | X | ||||
7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | X | ||||
8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | X | ||||
9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | |||||
10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |