Medya, Toplum ve Siyaset(SOC422)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOC422 | Medya, Toplum ve Siyaset | 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Işıl Zeynep TURKAN İPEK isilturkan@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, medya, toplum ve siyaset bağlamında kuramsal çalışmalar konusunda genel bilgi kazanmak ve kuramsal çerçeveden yola çıkarak bu üç alanının ilişkisini eleştirel biri biçimde incelemektir. |
İçerik | Bu ders kapsamında medya ve iletişim alanında geliştirilmiş olan sosyoloji ve siyaset teorileri, medya sistemleri ve siyasal sistemlerin karşılaştırılması, ve kültür endüstrisi, popülizm ve izleyici çalışmaları gibi güncel eleştirel kavram ve yaklaşımlar kitle medyalarının güncel durumu üzerinden işlenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | Yüz yüze |
Kaynaklar |
Daniel C. Hallin, Paolo Mancini, Comparing media systems, Cambridge University Press, NY, 2004 Francis Balle, “Medias et Societes”, Montchretien, Paris Howard Tumber, Media power, professionals ans policies, Routledge, London, 2000 Géraldine Muhlmann, Du journalisme en démocratie, Editions Payot, Paris, 2004 John Keane, Medya ve Demokrasi, Ayrıntı yayınları, İstanbul, 1993 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Introduction générale au cours : quelques définitions, exemples de domaine d’étude et outils méthodologiques. L’évaluation du cours. |
2 | Relations entre la société, la politique et les médias : définitions des concepts et approches critiques |
3 | Les théories sociales des médias : des premiers sociologues à l’École de Francfort |
4 | Les théories politiques : médias et formation de l’opinion publique |
5 | Les théories politiques : médias et l’espace public |
6 | Systèmes de médias comparés et les majeures dimensions de comparaison |
7 | Contexte politique des systèmes de médias comparaison à travers les systèmes politiques |
8 | Examen partiel |
9 | Médias et système politique : comparaison des sociétés européennes |
10 | Modèle méditerranéen et pluraliste polarisé |
11 | Médias dans l’ère du populisme |
12 | Audience et public(s) des médias et de nouveaux médias |
13 | Les médias, la culture et la digitalisation à travers les nouveaux médias |
14 | Présentations des étudiants |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 80 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mezun olan öğrenci hem sosyolojide hem de ilgili sosyal bilim alanlarındaki kuramsal perspektifleri tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
2 | Mezun olan öğrenci temel kuramsal çözümlemeleri ve sosyolojik kavramları kendi araştırma alanında kullanabilir. | X | ||||
3 | Mezun olan öğrenci sosyolojik perspektif ve akıl yürütmeyi, toplumsal ve tarihsel olgulara eklemleyebilir; toplumsal ve tarihsel meseleleri sosyolojik bir gözle yorumlayabilir. | X | ||||
4 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili araştırma alanlarındaki klasik ve çağdaş araştırmaları ve bilgi üretimini takip edebilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
5 | Mezun olan öğrenci sosyolojik bir araştırmayı uygun kuramsal çatı ve ampirik yöntemlerle tasarlayabilir ve yürütebilir. | X | ||||
6 | Mezun olan öğrenci araştırma sorularıyla ampirik bulguları ilişkilendiren yazılı bir araştırma raporu üretebilir. | X | ||||
7 | Mezun olan öğrenci hem niteliksel hem niceliksel yöntemleri uygun şekilde kullanabilir. | X | ||||
8 | Mezun olan öğrenci veri işlemek ve çözümlemek için gerekli istatistik yazılım programlarından uygun şekilde faydalanabilir. | X | ||||
9 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili alanlardaki kuramsal ve ampirik bilgi üretimini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | X | ||||
10 | Mezun olan öğrenci Türkçe, Fransızca ve İngilizce’de yapılan bilimsel üretimi takip edebilir. | X | ||||
11 | Mezun olan öğrenci sosyolojiyi geniş bir sosyal bilim çerçevesiyle bütünleştiren disiplinlerarası ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir. | X | ||||
12 | Mezun olan öğrenci Türkiye’nin tarihini ve modernleşmesini sosyolojik sonuçları itibarıyla ve dünya tarihi çerçevesinde yorumlayabilir. | X | ||||
13 | Mezun olan öğrenci toplumsal eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların neden olduğu sorunlara olası çözümler üretmek için siyasal ve toplumsal süreçlere müdahil olabilir. | X | ||||
14 | Mezun olan öğrenci sosyolog olarak olduğu gibi, araştırmacı olarak da konumu hakkında düşünümsel bir bakış açısı geliştirebilir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |