Çağdaş Felsefe II(PH404)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH404 | Çağdaş Felsefe II | 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Umut ÖKSÜZAN uoksuzan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çağdaş felsefenin temel sorunlarını tarihsel kökenleri, boyutları, kapsamları ve ele alınma yöntemleri bakımdan açıklamak ve tartışmak. |
İçerik | Fenomenoloji ve varoluşçuluk çerçevesinde incelenecek temel sorunlar ve yöntemler: metazifik - pozitif bilimler ilişkisi, fenomenoloji düşüncesi, öz, bilinç, gerçeklik, bilgi, deneyim, hakikat, anlam, varlık, varoluş, anlama, kavram, dünya, özgürlük, eylem, hümanizm, indirgeme, betimleme, geleneksel ontolojinin yıkımı, diyalektik. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Çağdaş felsefenin temel sorunlarına ve yöntemlerine ilişkin bilgi edinmek ve bu sorunlar etrafında özgün bir düşünce geliştirme yeteneği kazanmak. |
Öğretim Yöntemleri | Sunum, yorum, tartışma. |
Kaynaklar |
Edmund Hussserl, L'idée de la phénoménologie, Paris, PUF, 1970. Martin Heidegger, Etre et Temps, Paris, Authentica, 1985. Martin Heidegger, "Lettre sur l'humanisme", in Questions III-IV, Paris, Gallimard, 1990. Jean-Paul Sartre, L'existentialisme est un humanisme, Paris, Gallimard, 1996. Emmanuel Levinas, "Humanisme et an-archie", in L'Humanisme de l'autre homme, Hérault, Fata Morgana, 1972. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Badiou'nun Teorisinin Kaynağı Olarak Hegel Mantığı |
2 | Badiou'nun Teorisinin Kaynağı Olarak Hegel Mantığı (Devam) |
3 | Badiou'nun Teorisinin Kaynağı Olarak Mallarmé Şiiri |
4 | Badiou'nun Teorisinin Kaynağı Olarak Mallarmé Şiiri (Devam) |
5 | Badiou'nun Teorisinin Kaynağı Olarak Marx Felsefesi |
6 | Badiou'nun Teorisinin Kaynağı Olarak Marx Felsefesi (Devam) |
7 | Öznenin Yeri |
8 | Sıradışılık Açısından Özne |
9 | Eksiklik ve Yıkım |
10 | Maddeciliğin Maddeci Bir Tersine Çevrilmesi |
11 | Özneleştirme ve Öznel Süreç |
12 | Etiğin Konuları |
13 | Badiou'nun Özne Konusuyla İlgili Diğer Kitap |
14 | Öznenin Sonu |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 50 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | X | ||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | X | ||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 30 | 1 | 30 |
Dönem Ödevi / Projesi | 40 | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,60 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |