Felsefi Metodoloji II(PH258)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH258 | Felsefi Metodoloji II | 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | İhsan Hayri BATUR ihsanbatur@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, "PH257 Felsefi Metodoloji I" dersinin devamı niteliğinde olup, ikili bir amaç gütmektedir: Bir yandan öğrencilerin ilk dönemde edindikleri okuma ve açıklama teknikleri ile ilgili becerilerinin daha da gelişmesi hedeflenirken, diğer yandan, çeşitli eserleri incelecek olan Descartes, Spinoza, Rousseau gibi filozofların öğretilerinin ana hatlarını yakından tanımaları amaçlanmaktadır. |
İçerik | Derste metin okuma, açıklama ve yorumlama çalışmalarına ağırlık verilecektir. Bu çerçevede, Descartes, Spinoza ve Rousseau'nun bazı metinleri (Fransızca olarak) yakın okumayla incelenecek, öğrencilere dönem boyunca birden çok metin açıklama/yorumlama ödevi verilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Geçtiğimiz dönem belli tekniklerle Fransızca felsefi metinleri okuyacak, açıklayacak-çözümleyecek ve yorumlayacak beceriyi kazanmış olan öğrenciler, bu alanda daha da ilerleme kaydedecek, özellikle Descartes, Spinoza ve Rousseau'nun metinleri aracılığıyla çok boyutlu ve derinlikli felsefi öğretileri yazılı ve sözlü olarak değerlendirme konusunda yetkinlik kazanacaklardır. |
Öğretim Yöntemleri | Derste felsefi metinleri açıklayarak ve yorumlayarak okuma yöntemi izlenecektir. |
Kaynaklar |
Ph. Choulet, D. Folscheid, J.-J. Wunenburger, Methodologie philosophique, PUF " Quadrige". Descartes, Principes de la philosophie. Descartes, Méditations métaphysiques. Spinoza, Ethique. Spinoza, Traité théologico-politique. Rousseau, Discours sur l'origine et les fondements de l'inégalité parmi les hommes. Rousseau, Essai sur l'origine des langues. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | X | ||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | X | ||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |