Kültür Endüstrileri ve Medyanın Ekonomi Politiği(COM 504)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM 504 | Kültür Endüstrileri ve Medyanın Ekonomi Politiği | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Dilruba ÇATALBAŞ dcatalbas@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında kapitalist endüstriyel üretim formlarına uygun olarak çalışan üretim araçları olarak medyanın ve medya ürünlerinin toplumsal ve ideolojik sonuçları, ekonomi-politik gelenek içinde yazılmış metinlerden hareketle incelenecektir. |
İçerik | Bkz. Konu başlıkları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci, 1. Kitle iletişimi ve medya alanındaki eleştirel yaklaşımları derinlemesine kavrar 2. Kültür ve medyanın eleştirel ekonomi politiğinin teorik ve kavramsal temellerini açıklar 3. Medyanın ekonomi politiğinin ne üretildiği, nasıl dağıtıldığı ve tüketildiği konusuyla nasıl ve neden ilişkili olduğunu tarif eder 4. Türkiye’de medyanın ekonomi politiğini eleştirel olarak değerlendirir |
Öğretim Yöntemleri | Konferans, tartışma, sunum, yazılı anlatım |
Kaynaklar |
1. Selda Bulut (2009) (der) Sermayenin Medyası, Medyanın Sermayesi: Ekonomi Politik Yaklaşımlar, Ütopya: Ankara. 2. Şerife Çam (2008) Medya çalışmalarında İdeoloji, De Ki: Ankara. 3. Levent Yaylagül (2006) Kitle İletişim Kuramları, Dipnot Yayınları: Ankara. 4. Haluk Geray (2005) (der) İletişim Ağlarının Ekonomisi, Siyasal Kitabevi: Ankara. 5. Gülseren Adaklı (2006) Türkiye’de Medya Endüstrisi, Ütopya: Ankara. 6. Mustafa Sönmez (2003) Filler ve Çimenler, İletişim: İstanbul. 7. Funda Başaran (2000) İletişim ve Emperyalizm: Türkiye’de Telekomünikasyonun Ekonomi-Politiği, Ütopya: Ankara Selected papers |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dersin genel çerçevesinin çizilmesi |
2 | Eleştirel Sosyoloji: Karl Marx |
3 | Antonio Gramsci ve Hegemonya |
4 | Frankfurt Okulu: Max Horkheimer, Theodor W. Adorno |
5 | Frankfurt Okulu: H. Marcuse, Walter Benjamin; Jurgen Habermas |
6 | Eleştirel Ekonomi-Politik: Graham Murdock ve Peter Golding |
7 | Eleştirel Ekonomi-Politik: Dallas W. Smyth ve eleştiriler |
8 | Eleştirel Ekonomi-Politik: Nicholas Garnham |
9 | Eleştirel Ekonomi-Politik: Noam Chomsky, Edward S. Herman, Herbert Schiller |
10 | Eleştirel Ekonomi-Politik: Vincent Mosco, Janet Wasco, Eileen Meehan |
11 | Eleştirel Ekonomi-Politik: Christian Fuchs |
12 | Güncel Polemikler: Paul Dwyer, Graham Murdock ve Peter Golding |
13 | Güncel Polemikler: Nicholas Garnham, Christian Fuchs |
14 | Öğrenci makalelerinin sunumu |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 40 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dünyada, ülkesinde ve çevresindeki olayları bilir ve aralarındaki ilişkileri kavrar. | X | ||||
2 | Medyada ve iletişim teknolojilerindeki yenilikleri ve gelişmeleri izler. | X | ||||
3 | Medya ve iletişim alanlarında araştırma ve çalışma yapmak için gerekli kuram, yöntem ve uygulamaları bilir. | X | ||||
4 | Analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | X | ||||
5 | Olay ve olguları eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | X | ||||
6 | Medya ve iletişim alanında etik değerleri; kamu yararına, insan ve birey haklarına saygıyı edinir ve savunur. | X | ||||
7 | Toplumların ve kültürlerin farklılıklarını anlama duyarlılığı edinir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 32 | 32 |
Sunum | 2 | 16 | 32 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 168 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6.72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |