İnternet ve Mobil Pazarlama(COM421)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM421 | İnternet ve Mobil Pazarlama | 7 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Rıza Doruk ERCAN (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Teknoloji ve iletişim araçlarının gelişim hızı bir hayli yüksektir. Bu doğrultuda, reklam ilke ve stratejilerinin de aynı kalması beklenemez. Mobil araçların yaygın kullanımı ve dijital pazarlamanın gelişimi vasıtasıyla hedef kitle ve müşteriler daha erişilebilir hale gelmiştir. Bu ders kapsamında, mobil pazarlama ve reklamcılığa dair teorik ve pratik bilginin önde gelen şirketler vasıtasıyla öğrencilere aktarılması ve öğrencilerin, uygulama süreçlerinde yer alması amaçlanmaktadır. |
İçerik | Medya planlama, dijital ve sosyal medya reklamcılığı, ölçüm ve analitik, mobil uygulama geliştirme ve reklam teknolojileri, mobil ticaret ve ödeme araçları, dijital içerik oluşturma ve planlama gibi konular, teori ve uygulama yönleriyle ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenciler; -Modern Pazarlama ve Pazarlama Teknolojileri alanında sektör liderleriyle tanışıp, güncel trendler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. -Dijital pazarlama, dijital reklamcılık, mobil pazarlama, mobil reklamcılık ve sosyal medya gibi yeni medya bileşenlerine dair bilgi edinir. -Yeni medya terminolojisini pekiştirerek, bilgiyi eğitim materyalleri ve vakalarla somutlaştırır. -Mobil pazarlama ve reklamcılık alanında lider firmaların farklı yaklaşımlarını dinleyerek bu firmaların mobil pazarlama ve reklamcılık süreçlerine katkı sağlama fırsatı edinir. -Vaka analizleriyle güncel iş konularına giriş yapma fırsatı yakalar. |
Öğretim Yöntemleri | Etkileşimli Ders, Vaka Analizi, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Saha Çalışması, Ödev, Konuk Konuşmacı |
Kaynaklar |
Zanville, S. J., & Roger, B. (2010). Advertising media planning. Ephron, E. (2006). Media Planning. Kotler, P., Armstrong, G. (2001). Principles of Marketing. Prentice Hall International, New York. Aaker, A, D. (1996). Building Strong Brands The Free Press, New York. Chaudhuri, A. (2002). How brand reputation affects the advertising brand equity link, Journal of Advertising Research, May-June. Edwards, H. and Day, D. (2005). Creating Passion Brands, Kogan Page, London Öğretim elemanının ders notları. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş, Ders Planı Değerlendirmesi ve Planın Gözden Geçirilmesi |
2 | Medya Planlama |
3 | Google Reklamcılık Çözümleri |
4 | Meta Yaratıcı Reklamcılık |
5 | Ölçüm ve Analitik |
6 | Dijital Verilerde Türkiye |
7 | Sunum Haftası |
8 | Sunum Haftası |
9 | Influencer Pazarlama |
10 | Mobil Uygulama Geliştirme |
11 | Oyunlar, gameplay ve e-spor |
12 | Mobil Ticaret & Ödeme Araçları |
13 | Modern Pazarlamanın Başarılı Örnekleri |
14 | Dijital İçerik Oluşturma ve Planlama |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 25 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 25 |
Proje | 1 | 50 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |