Strateji, Firma ve Piyasalar(ECON302)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON302 | Strateji, Firma ve Piyasalar | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Bilge ÖZTÜRK GÖKTUNA goktunabilge@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, mikroekonomi ve oyun teorisi yardımıyla piyasa yapılarının ve sanayi performansının analizini amaçlar. |
İçerik | Bu ders, firma teorisi, sanayi iktisadı ve eksik rekabet teorilerindeki bilginin derinleştirilmesine yöneliktir. Ders, yenilik, araştırma ve geliştirme ve patent sisteminin etkisi ile başlar ve pazarlama tekniklerinin, fiyatlandırma politikalarının analizi ve bilginin rolü ile devam eder. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Piyasalara stratejik yaklaşım 2. Bireylerin davranışının analizi 3. Piyasa yapılarının teknik formülasyonu |
Öğretim Yöntemleri | Dersin başında temel modeller açıklanır ve sonrasında öğrencilerin sunumlarıyla tartışarak öğrenmeleri yöntemi kullanılır. |
Kaynaklar |
Shy, Oz. Industrial Organization: Theory and Applications, The MIT Press, 1996 Greer, D. Industrial Organization and Public Policy, 3rd ed. MacMillan, 1992. Lipczynski J., Wilson J., Goddard J., Industrial organization: competition, strategy, policy, Prentice Hall/Financial Times, 2005. Motta, M. Competition Policy. Cambridge University Press, 2004. Pepall, L., Richards, D., and Norman, G. Industrial Organization. Thomson South-Western, 1999. Tirole, J. The Theory of Industrial Organization. MIT Press, 1988. Waldman, D. & E. Jensen. Industrial Organization, 3rd edition. Pearson- Prentice Hall, 2007. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş: Bilginin piyasalardaki rolü |
2 | Fiyat dağılımı |
3 | Arama teorisi |
4 | Sunum: Araştırma Geliştirme |
5 | Sunum: Patent ve lisans |
6 | Sunum: Uyum ve standartlaşma |
7 | Sunum: Reklam türleri ve piyasaya etkileri |
8 | Sunum: Kalite ve dayanıklılık |
9 | Sunum: Yatay ve dikey farklılaşma |
10 | Sunum: Fiyatlama stratejileri |
11 | Sunum: Paketleme ve piyasaya sunum |
12 | Sunum: Üretim ve dağıtım |
13 | Sunum: Çeşitli piyasalar I |
14 | Sunum: Çeşitli piyasalar |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 50 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | X | ||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | X | ||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | X | ||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | X | ||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |