Donmuş Çatışmalar(RI439)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RI439 | Donmuş Çatışmalar | 5 | 3 | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Menent SAVAŞ CAZALA menento@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Soğuk Savaş döneminden günümüze, uluslararası politikada çözüm bulunamamış uluslararası sorunları ele alan bu ders kapsamında, devletler arasında yaşanan çatışmalar ve mevcut soruna dair olası çözüm senaryoları ele alınmaktadır. |
İçerik | Donmuş çatışma örnekleri ele alınırken her bir çatışma için taraflar arasındaki temel sorunlar, silahlı çatışma dönemleri ve tarafların sorunla birlikte yaşamayı öğrenme süreçleri ele alınmaktadır. Bu süreç genel anlamda uyuşmazlık yönetimi olarak adlandırılırken, ders kapsamında olası çözüm senaryoları üzerinden uyuşmazlık çözümü alt disiplinine bir giriş de yapılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Bu dersi alan öğrenci uluslararası politika dersinde edindiği bilgileri pekiştirirken özellikle yüksek lisans programı olarak giderek önem kazanan uyuşmazlık/çatışma çözümü alt disipliniyle tanışmakta ve alandaki temel bilgilere sahip olmaktadır. |
Öğretim Yöntemleri | Öğretim üyesinin ders anlatımının yanında, harita, belgesel ve haber kanallarından kısa kesitlerin de sunulduğu görsel öğeler ile öğrencinin bilgileri pekiştirmeleri hedeflenmektedir. |
Kaynaklar |
Prof.Dr. Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası İlişkilere Giriş, 7. Baskı,Der Yayınları, 2017. Xavier Follebouckt, Les conflits gelés de l'espace postsoviétique. Genèse et enjeux, PUL Presses universitaires de Louvain, 2012 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Donmuş Çatışma Kavramı |
3 | Çin-Tayvan |
4 | Kuzey Kore-Güney Kore |
5 | Keşmir Sorunu |
6 | Arap-İsrail |
7 | İsrail-Filistin |
8 | Kıbrıs Sorunu |
9 | Vize sınavı |
10 | Batı Sahara sorunu |
11 | Sovyet sonrası coğrafyada donmuş çatışmalar / Dağlık Karabağ |
12 | Abhazya-Güney Osetya |
13 | Transdinyester |
14 | Doğu Ukrayna -Donetsk & Lugansk |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 0 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | X | ||||
3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | X | ||||
4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | X | ||||
5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | X | ||||
6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | X | ||||
7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | X | ||||
8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | X | ||||
9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | X | ||||
10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 5 | 60 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |