Siyaset Bilimi(RI102)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| RI102 | Siyaset Bilimi | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları | 
| Dersin Dili | Fransızca | 
| Türü | Zorunlu | 
| Dersin Düzeyi | Lisans | 
| Dersi Veren(ler) | Magali BOUMAZA boumazamagali@yahoo.fr (Email) | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı birinci sınıf öğrencilerine siyaset biliminin temel kavramlarını, yazarlarını ve akımlarını aktarmaktır. Ayrıca bu ders kapsamında, iletişim öğrencilerinin siyasete ilişkin aktarımları diğer derslerde edindikleri bilgilerle bağlantılandırmaları hedeflenmektedir. | 
| İçerik | Bkz. konu başlıkları | 
| Dersin Öğrenme Çıktıları | -	Siyasete ve siyaset bilimine ilişkin temel kavramları bilir. - Siyasal aktörleri/edimcileri tanır. - Farklı siyasal sistemler ve rejimler arasındaki farkı bilir. - Farklı siyasal katılım türlerini ve düzeylerini tanımlar. - Siyasal kültürü tanımlar ve türlerini bilir. - Siyasal bir olayı sosyal bir olaydan ayırt eder. - Siyasal alanda medyanın etkilerini değerlendirir. | 
| Öğretim Yöntemleri | Kuramsal aktarım | 
| Kaynaklar | Ders notları | 
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları | 
|---|---|
| 1 | Présentation du cours Chapitre 4. I. Rapport ordinaire à la politique, socialisation politique | 
| 2 | Chapitre 4. I. Rapport ordinaire à la politique, socialisation | 
| 3 | Chapitre 5 Sociologie électorale et modèles explicatifs du vote | 
| 4 | Chapitre 5 Sociologie électorale et modèles explicatifs du vote | 
| 5 | Chapitre 6. La participation politique au-delà du vote (mouvements sociaux) | 
| 6 | Chapitre 6. La participation politique au-delà du vote (violence politique) | 
| 7 | Vize Sinavi | 
| 8 | Chapitre 7. Les organisations politiques : groupes d’intérêts | 
| 9 | Chapitre 7. Les organisations politiques : partis politiques (enjeux théoriques, typologies, approches, transformations) | 
| 10 | Chapitre 8. Médias et Politique (Espace Public Opinion publique) | 
| 11 | Chapitre 8. Médias et Politique (Sondages) | 
| 12 | Chapitre 9. Le champ du pouvoir (armée/police) | 
| 13 | Chapitre 9. Le champ du pouvoir (justice) | 
| 14 | Chapitre 9. Le champ du pouvoir (religion) | 
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları | 
|---|---|
| 2 | GOURISSE, Benjamin. « Enquête sur les relations entre politisation et études supérieures : le cas turc (1971-1980) | 
| 3 | MONCEAU, Nicolas. « Les rôles des coups d’Etats militaires dans la formation et la trajectoire des générations politiques | 
| 4 | MAYER, Nonna. « Qui vote pour qui et pourquoi ? Les modèles explicatifs du choix électoral | 
| 5 | SOMMIER, Isabelle. « Le mouvement altermondialiste », | 
| 6 | KAYA Sümbül, martyrs armée turque | 
| 7 | révisions | 
| 8 | OLLION, Etienne. “des mobilisations discrètes : sur le plaidoyer et quelques transformations de l’action collective contemporaine”. | 
| 9 | MASSICARD, Elise « Entre l'intermédiaire et « l'homme d'honneur ». Savoir-faire et dilemmes notabiliaires en Turquie. | 
| 10 | HUBE, Nicolas, « De l’opinion certes, mais surtout un artefact | 
| 11 | Ahmet INSEL ” Forces prétoriennes et autoritarisme en Turquie » | 
| 12 | SOULEY, Niandou, L'armée et le pouvoir au Niger | 
| 13 | HEURTAUX, Jérôme. « Les effets politiques de la lutte anticorruption en Pologne | 
| 14 | TOZY, Mohamed. « L'évolution du champ religieux marocain au défi de la mondialisation | 
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 | 
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 | 
| Toplam | 2 | 100 | 
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 12 | 0 | 
| Sunum | 0 | 0 | 
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 | 
| Proje | 0 | 0 | 
| Laboratuar | 0 | 0 | 
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 | 
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 
| Raporlar | 0 | 0 | 
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 
| Diğer | 0 | 0 | 
| Toplam | 12 | 0 | 
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | X | ||||
| 2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | X | ||||
| 3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | X | ||||
| 4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | X | ||||
| 5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | X | ||||
| 6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | X | ||||
| 7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | X | ||||
| 8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | X | ||||
| 9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | X | ||||
| 10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 | 
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 4.44 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 | ||



