Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı

Kariyer Planlama(CNT120)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
CNT120 Kariyer Planlama 2 1 1 0 1,5 2
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) S. Murat EGİ megi@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı - Öğrencilerin farklı kariyer fırsatlarını ve kariyerine katkı sağlayacak faaliyetleri keşfetmesini sağlamak
- Zeka ve kişilik hakkında bilgi vermek, öğrencilerin güçlü ve geliştirilmeye açık yönlerini fark etmelerini
sağlamak
- Bilgi, beceri, yetenek ve yetkinlik kavramlarını tanıtmak, öğrencilerin yatkın olduğu alanları anlamasını
sağlamak
- Öğrencilere faydalanabilecekleri değişim programları, burs ve staj imkanları ile ilgili bilgi vermek
- Öğrencilerin şirketlerle iletişime geçebilecekleri platformları tanıtmak
- Üniversitemizin KAGEM birimini tanıtmak ve faaliyetlerini anlatmak
- Ürün geliştirme, girişimcilik ve teşvikler hakkında bilgi vermek
İçerik 1. Hafta: Kariyer nedir?
2. Hafta: Zeka nedir? Kişilik nedir?
3. Hafta: Bilgi, beceri, yetenek ve yetkinlik nedir, farkları nelerdir?
4. Hafta: Erasmus + Öğrenim Hareketliliği Programı, Yurtdışı Lisansüstü Seçme Yerleştirme Programı
Mevlana, Değişim Programı, Farabi Değişim Programı, TÜBİTAK Burs Programları
5. Hafta: Sektörler: Ulusal sivil toplum kuruluşları, uluslararası sivil toplum kuruluşları, kamu sektörü, özel sektör,
akademi.
6. Hafta: Özgeçmiş çeşitleri, hazırlanması, kullanılabilecek platformlar.
7. Hafta: İş Görüşmeleri
8. Hafta: Motivasyon mektubu nasıl yazılır?
9. Hafta: Girişimcilik
10. Hafta: Ürün geliştirme
12. Hafta: Yazılım geliştirme yöntemleri
13. Hafta: Teşvik başvuruları
14. Hafta: Sektörden misafir konuşmacı
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci:
1. Üniversitenin kariyerine destek olabilecek tüm birim, program ve aktivitelerini tanır.
2. Güçlü ve geliştirilmeye açık olan yönleri ve yatkın olduğu alanlar hakkında fikir sahibidir.
3. Çalışabileceği sektörler hakkında bilgi sahibidir.
4. CV ve motivasyon mektubunun nasıl hazırlandığını bilir.
5. Girişimcilik, ürün geliştirme, yatırım destek ve teşvikleri hakkında bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri Videolar, sunumlar, tartışma ve uygulamalar
Kaynaklar Gardner, H., & Hatch, T. (1989). Educational implications of the theory of multiple intelligences. Educational researcher, 18(8), 4-10.
Sternberg, R. J. (1984). Toward a triarchic theory of human intelligence. Behavioral and Brain Sciences, 7(2), 269-287.
Thurstone, L. L. (1946). Theories of intelligence. The scientific monthly, 62(2), 101-112.
Judge, T. A., Higgins, C. A., Thoresen, C. J., & Barrick, M. R. (1999). The big five personality traits, general mental ability, and career success across the life span. Personnel psychology, 52(3), 621-652.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. X
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi X
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. X
10 Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. X
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. X
13 Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının hukuki ve etik boyutları konusunda farkındalık. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top