Kapitalizm Öncesi Avrupa'da Sosyal Değişme(SOC313)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOC313 | Kapitalizm Öncesi Avrupa'da Sosyal Değişme | 5 | 6 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nazlı ÖKTEN GÜLSOY nokten@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Batı Avrupa’nın kapitalist dönüşüm ve modern dönem öncesindeki toplumsal dinamikleri tanımlamak. |
İçerik | Feodal dönem Avrupa’sının toplumsal tarihsel özelliklerinin ve modern devleti önceleyen oluşumların araştırılacağı ders, kapitalizme geçiş, iktisadi alanın özerkleşmesi, sekülerleşme tartışmalarına da eğilmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Toplumsal oluşum olarak feodalitenin özellikleri, Katolik Kilisesi’nin siyasal ve toplumsal etkileri, modern devleti önceleyen oluşumlar ve toplumsal hareketlerin doğuşu. |
Öğretim Yöntemleri | Sınıfta öğrencilerin tartışmalar aracılığıyla derse katılımı, film gösterimi, makale ve kitap bölümlerinin okunması, ppt sunumlar |
Kaynaklar |
Fernand Braudel, Grammaire des civilisations, Flammarion, 1987, pp. 347-373. Jean-François Lemarignier, La France médiévale - Institutions et société, Armand Colin, pp. 99- 161. Georges Duby, Guerriers et Paysans, Gallimard, Paris, 1973, pp.41-59. Georges Duby,Les Trois Ordres ou l'Imaginaire du féodalisme, Gallimard, 1978, pp.99-104. Marc Bloch, La société féodale, Albin Michel, 1989, pp.209-269. Perry Anderson, L'Etat absolutiste de ses origines et ses voies I, Paris, Maspero, 1978, pp.15-43. Perry Anderson, L'Etat absolutiste de ses origines et ses voies II, Paris, Maspero, 1978, pp.290-327 The Crusades: Islamic Perspectives, Carole Hillenbrand. New York: Routledge, 2000, pp.257-301 Amin Maalouf, Arapların Gözüyle Haçlı Seferleri, YKY,Istanbul Umberto Eco, Ortaçağı Düşlemek, Can Yayınları, 1997. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Genel giriş ve tanıtım |
2 | Tarihsel Arka Plan : Barbarların istilası ve Roma İmparatorluğu’nun çöküşü |
3 | Ortaçağda dinler ve toplum |
4 | Feodal Avrupa’nın toplumsal yapısı |
5 | Feodalizm mi sadece derebeylik mi ? |
6 | Önemli bir parantez : Haçlı Seferleri |
7 | Ara sınav |
8 | Film Gösterimi |
9 | Feodalizmden kapitalizme geçiş tartışması |
10 | Dünya ekonomisinin başlangıcı |
11 | Mutlakiyetçi rejimlerin yükselişi |
12 | Doğu Avrupa’da mutlakiyetçi rejimler |
13 | 1848 : Halkların ilkbaharı |
14 | Genel değerlendirme |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mezun olan öğrenci hem sosyolojide hem de ilgili sosyal bilim alanlarındaki kuramsal perspektifleri tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | |||||
2 | Mezun olan öğrenci temel kuramsal çözümlemeleri ve sosyolojik kavramları kendi araştırma alanında kullanabilir. | X | ||||
3 | Mezun olan öğrenci sosyolojik perspektif ve akıl yürütmeyi, toplumsal ve tarihsel olgulara eklemleyebilir; toplumsal ve tarihsel meseleleri sosyolojik bir gözle yorumlayabilir. | X | ||||
4 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili araştırma alanlarındaki klasik ve çağdaş araştırmaları ve bilgi üretimini takip edebilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
5 | Mezun olan öğrenci sosyolojik bir araştırmayı uygun kuramsal çatı ve ampirik yöntemlerle tasarlayabilir ve yürütebilir. | |||||
6 | Mezun olan öğrenci araştırma sorularıyla ampirik bulguları ilişkilendiren yazılı bir araştırma raporu üretebilir. | |||||
7 | Mezun olan öğrenci hem niteliksel hem niceliksel yöntemleri uygun şekilde kullanabilir. | |||||
8 | Mezun olan öğrenci veri işlemek ve çözümlemek için gerekli istatistik yazılım programlarından uygun şekilde faydalanabilir. | |||||
9 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili alanlardaki kuramsal ve ampirik bilgi üretimini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | |||||
10 | Mezun olan öğrenci Türkçe, Fransızca ve İngilizce’de yapılan bilimsel üretimi takip edebilir. | X | ||||
11 | Mezun olan öğrenci sosyolojiyi geniş bir sosyal bilim çerçevesiyle bütünleştiren disiplinlerarası ve karşılaştırmalı bir bakış açısı geliştirebilir. | X | ||||
12 | Mezun olan öğrenci Türkiye’nin tarihini ve modernleşmesini sosyolojik sonuçları itibarıyla ve dünya tarihi çerçevesinde yorumlayabilir. | X | ||||
13 | Mezun olan öğrenci toplumsal eşitsizliklerin ve ayrımcılıkların neden olduğu sorunlara olası çözümler üretmek için siyasal ve toplumsal süreçlere müdahil olabilir. | |||||
14 | Mezun olan öğrenci sosyolog olarak olduğu gibi, araştırmacı olarak da konumu hakkında düşünümsel bir bakış açısı geliştirebilir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |