İletişim Etiği(COM431)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM431 | İletişim Etiği | 7 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | İdil ENGİNDENİZ iengindeniz@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenci etik konusundaki kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacak, etik karar alma yetkinliğine ulaşacak, iletişimin farklı alanlarında karşılaşılan çatışmaları değerlendirebilme yetisine sahip olacaktır. |
İçerik |
Etik konusundaki temel kuramlar Kuramların, çeşitli sorular ve örnekler üzerinden tartışılması Etik karar alma modellerinin ve kontrol listelerinin aktarılması İletişimin çeşitli alanlarındaki çatışmalı konular hakkında bilgilenme ve tartışma Müzakere etiği hakkında bilgi sahibi olma |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Bu dersin sonunda öğrenci etikle ilgili belli başlı kuramları, bunların gündelik hayatta neye tekabül ettiğini, görecek; mesleki ve özel hayatında karar alırken kararın etik olarak nasıl değerlendirilebileceğini bilecek; alanıyla ilgili çatışmalı konularda düşünme ve tartışma yeteneği kazanacaktır. |
Öğretim Yöntemleri | Sınıfta ders hocasının bilgi aktarımı, yazılı materyallerden faydalanma, öğrencilerin makale sunumları ve çeşitli örnek olaylar üzerinden yapılacak tartışmalar. |
Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Temel kavramlara giriş |
2 | Kant’ın felsefe anlayışı |
3 | Yararcılık |
4 | Vaka sunumları / tartışma |
5 | Vaka sunumları / tartışma |
6 | Vaka sunumları / tartışma |
7 | Vaka sunumları / tartışma |
8 | Vaka sunumları / tartışma |
9 | Vaka sunumları / tartışma |
10 | Vaka sunumları / tartışma |
11 | Vaka sunumları / tartışma |
12 | Vaka sunumları / tartışma |
13 | Vaka sunumları / tartışma |
14 | Vaka sunumları / tartışma |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 90 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 10 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 50 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 90 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3.08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |