Nicel Araştırma Metodolojisi(GE 711)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GE 711 | Nicel Araştırma Metodolojisi | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 9 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Doktora |
Dersi Veren(ler) | Zehra Yeşim GÜRBÜZ ygurbuz@gsu.edu.tr (Email) Aslı Gül ÖNCEL aoncel@gsu.edu.tr (Email) Selin PELEK pelekselin@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin araştırma metodolojisi, araştırma ilkeleri ve araştırmalarda sıkça kullanabilecekleri nicel metot ve araçlarla ilgili gerekli bilgileri edinmelerini sağlamaktır. |
İçerik |
Bilimsel Araştırmanın İlkeleri, Araştırma Sorunları ve Araştırma Etiği,Nitel ve Nicel Araştırma,Veri,Değişken ve Ölçekleme,Araştırma Yöntem ve Planı, Veri Toplama Teknikleri, Hipotez Geliştirme ve Hipotez Testleri, Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları, Nicel Verilerin Analizi, Ara Sınav,Parametrik Olmayan Testler Regresyon Analizi,Faktör ve Diskriminant Analizi,Sunum ve Tartışmalar |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci: 1. kolaylıkla anlaşabilecek bir araştırma problematiği geliştirebilmelidir, 2. araştırmaya uygun bir bir problematiğin sınırlarını iyi belirleyebilmelidir, 3.araştırmanın safhalarını planlayabilmelidir, 4. araştırma hipotezlerini kurabilmeli ve onları uygun teknikler kullanarak test edebilmelidir, 5. araştırma için gerekli nitel verileri toplayabilmeli ve uygun teknikler kullanarak onları analiz edebilmelidir, 6.analiz/ yorum/ özet yapabilmelidir. |
Öğretim Yöntemleri |
Konu anlatımı Vak'a tartışmaları Makale tartışmaları |
Kaynaklar |
- Sekeran Uma,Roger Bougie,”Researche Methods for Business, A Skill Building Approach”, 5th Edition, Wiley, U.K. 2010. - Blumberg Boris, Couper Donald R .,Schındler Pamela S.,”Business Research Methods”,Second European Edition, Mc-Graw-Hill, Berkshire,U.K.,2008. - Newbold P., Carlson W.L. & B. Thorne B., “Statistics For Business and Economics”, 7th ed., Prentice Hall, 2010. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Bilimsel Araştırmanın İlkeleri |
2 | Araştırma Sorunları ve Araştırma Etiği |
3 | Nitel ve Nicel Araştırma |
4 | Veri,Değişken ve Ölçekleme |
5 | Araştırma Yöntem ve Planı |
6 | Veri Toplama Teknikleri |
7 | Hipotez Geliştirme ve Hipotez Testleri |
8 | Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları |
9 | Nicel Verilerin Analizi |
10 | Ara Sınav |
11 | Parametrik Olmayan Testler |
12 | Regresyon Analizi |
13 | Faktör ve Diskriminant Analizi |
14 | Sunum ve Tartışmalar |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 6 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci bilimsel düşüncenin temellerini ve gelişimini kavrayabilmelidir. | X | ||||
2 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci kuramsal yaklaşımları irdeleyip, yorumlayabilmeli ve yeni sentezlere ulaşabilmelidir. | X | ||||
3 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci uzmanlık alanındaki donanımını farklı fonksiyonlara (üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans) ilişkin bilgi ve becerilerle destekleyebilmelidir. | X | ||||
4 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci eleştirel düşünebilmeli ve düşünsel bağımsızlığını koruyabilmelidir. | X | ||||
5 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci seçtiği uzmanlık alanında ileri düzeyde ve güncel, kuramsal ve pratik bilgiyi çalışmalarına eklemleyebilmelidir. | X | ||||
6 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci özgün bilimsel araştırmalar yapabilmelidir. | X | ||||
7 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ustalıkla kullanabilmelidir. | X | ||||
8 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci yeni yöntemler geliştirerek ya da bilinen yöntemleri yeni alanlara uygulayarak bilimsel metodlara yenilik getirebilmelidir. | X | ||||
9 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını uluslararası saygın bilimsel platformlarda sunabilmeli ve yayımlayabilmelidir. | X | ||||
10 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci farklı uluslardan ve farklı bilim dallarından gelen uzmanlarla araştırma ve eğitim işbirlikleri yapabilmelidir. | X | ||||
11 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci toplum ve iş dünyası arasındaki sorunlara duyarlılık gösterebilmeli ve bu konuların doğru kavranması, araştırılması ve çözümünde proaktif olabilmelidir. | X | ||||
12 | Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını sürdürürken bilimsel etiği öncelikle gözetebilmelidir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |