Seminer(PHIL 501)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PHIL 501 | Seminer | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Zübeyde Gaye ÇANKAYA EKSEN gayecankaya@yahoo.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu seminer her şeyden önce yüksek lisans öğrencilerini beraberce kararlaştırılacak bir konuda kaynakça çalışmasıyla metodolojik bir çalışmaya hazırlamak ve bir sunumla çalışmalarını diğer öğrencilerle paylaşmak amacındadır |
İçerik | Kant öncesi ontolojilerden Leibniz'de komposibilite meselesi Kant'ın Transandantal Şematizm doktrimi ile karşılaştırılıp bir yandan evrendeki öte yandan tarihsel dünyadaki fenomene gelmemiş çeşitliliği görmemizi engelleyen şeyin sorgulamasına Alain Badiou'nun Hegel'in diyalektiğini yorumlarken sorduğu sorudan ("Diyalektiğin kapalı / tıkalı dalları var mı?) itibaren cevap aramaya çalışmak |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Felsefi sorunsallaştırma, yöntem ve araştırma teknikleri, sunum yapabilme, makale yazabilme |
Öğretim Yöntemleri | Araştırma, makale yazma ve sunum yapma teknikleri, eleştirel düşünce |
Kaynaklar |
Leibniz Kant Hegel Deleuze Badiou |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | 1. ders : Giriş |
2 | 2. ders : Araştırmaya giriş |
3 | 3. ders : Bir araştırma sorusu tanımlama |
4 | 4. ders : Bir çalışma |
5 | 5. ders : Tanımlayıcı araştırma ile ilgili kavramlar |
6 | 6. ders : Anket |
7 | 7. ders : Gözlem |
8 | 8. ders : Deneysel araştırma ile ilgili kavramlar |
9 | 9. ders : Veri analizi ile ilgili kavramlar |
10 | 10.ders : Analiz |
11 | 11. ders : Araştırma makaleleri ve tartışmalar |
12 | 12. ders : Sunum |
13 | 13. ders : Vize |
14 | 14. ders : Sunum (Araştırmalar ve Raporlar) |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 50 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe okumaları ve felsefi metin yazma konusunda yeterlilik kazanır. Felsefe tarihi ve sistematik felsefe alanında derinlikli ve bütünlüklü araştırma yapma yetisini ve felsefi metin yazımına dair yeterliliklerini geliştirir. Farklı felsefi yaklaşımlar arasında karşılaştırmalı çalışmalar yapabilir. | X | ||||
2 | Belirli bir felsefi konuyu, o konuyu belirleyen felsefi bağlam içerisinde ele alma ve inceleme yetisini kazanır. | X | ||||
3 | Yaptığı felsefi çalışmalarda farklı kavramsal yapıları (epistemolojik, metafizik, etik, vs) kullanıma sokabilir. | X | ||||
4 | Çalıştığı felsefi alanı ilgilendiren kavramlar ve fikirlerle ilgili tarihsel bir araştırma yapabilir, çalıştığı felsefi konunun tarihçesini ortaya koyabilir. | X | ||||
5 | Akıl yürütme ve felsefi analiz yapmada yetkinleşir. | X | ||||
6 | Kütüphane kaynaklarını ve online kaynakları araştırmalarında kullanma yetisine sahiptir. Çalışma alanını ilgilendiren makale ve kitapları incelemeyi ve kullanıma sokmayı bilir. Birincil ve ikincil metinler arasında ayrım yaparak çalışır. | X | ||||
7 | Derinlikli argümanları ve kavramları yazılı ve sözlü olarak rahatlıkla ifade edebilir ve aktarabilir. Tartışmalar içinde asli konuyu netlikle tespit edip, ifade edebilir | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |