Karşılaştırmalı Hukuk II(HUK304)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
HUK304 | Karşılaştırmalı Hukuk II | 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ali Cenk KESKİN cenkkeskin@gmail.com (Email) Şinasi Özgür MUMCU ozgurmumcugsu@gmail.com (Email) Tayanç Tunca MOLLA tayanctmolla@gmail.com (Email) Julian FERNANDEZ (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mevcut hukuk sistemlerinin mukayesesi ve orjininin incelenmesi. |
İçerik |
Eléments de définition Titre premier : DU DROIT COMPARE COMME OBJET D ETUDE : QUESTIONS CHOISIES Chapitre I - Le droit comparé vu de près Section 1 : Les ambitions du droit comparé Section 2 : Les procédés du droit comparé Chapitre II - Le droit comparé vu de loin Section 1 : La discipline dans le temps Section 2 : La discipline dans l’espace Titre second : DES OBJETS D’ETUDE DU DROIT COMPARE : APPROCHE « FAMILIALE » Chapitre I - Identification des « familles » juridiques Section 1 : Typologie des grandes « familles » juridiques Section 2 : Perfectibilité de la taxinomie retenue Chapitre II – Présentation des grandes « familles » juridique Section 1 : La famille romano-germanique Section 2 : La famille common law Section 3 : La famille asiatique Section 4 : La famille religieuse Titre troisième : DES OBJETS D’ETUDE DU DROIT COMPARE : APPROCHE « MATERIELLE » - Chapitre I - Droit privé : les contrats Section 1 : La formation des contrats Section 2 : L’exécution des contratsEléments de définition Titre premier : DU DROIT COMPARE COMME OBJET D ETUDE : QUESTIONS CHOISIES Chapitre I - Le droit comparé vu de près Section 1 : Les ambitions du droit comparé Section 2 : Les procédés du droit comparé Chapitre II - Le droit comparé vu de loin Section 1 : La discipline dans le temps Section 2 : La discipline dans l’espace Titre second : DES OBJETS D’ETUDE DU DROIT COMPARE : APPROCHE « FAMILIALE » Chapitre I - Identification des « familles » juridiques Section 1 : Typologie des grandes « familles » juridiques Section 2 : Perfectibilité de la taxinomie retenue Chapitre II – Présentation des grandes « familles » juridique Section 1 : La famille romano-germanique Section 2 : La famille common law Section 3 : La famille asiatique Section 4 : La famille religieuse Titre troisième : DES OBJETS D’ETUDE DU DROIT COMPARE : APPROCHE « MATERIELLE » - Chapitre I - Droit privé : les contrats Section 1 : La formation des contrats Section 2 : L’exécution des contrats |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğrenciler bu derste, ulusal üstü yargılama makamlarının gelişim süreçlerini aynı zamanda yapılarını ve işleyişlerini öğreneceklerdir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
- CUNIBERTI (Gilles), Grands systèmes de droit contemporains : introduction au droit comparé, Paris, LGDJ, 2019, 4e ed., 444 p. - FROMONT (Michel), Grands systèmes de droit étrangers, Paris, Dalloz, 2018, 433 p. - GOLTZBERG (Stefan), Le droit comparé, Paris, PUF, Que Sais-je, 2018, 128 p. - RAMBAUD (Thierry), Introduction au droit comparé, Paris, P.U.F., 2017, 320 p. - REIMANN (Mathias) & ZIMMERMANN (Reinhard) (eds.), The Oxford Handbook of Comparative Law, Oxford, Oxford University Press, 2e ed, 2019, 1424 p. - TUSSEAU (Guillaume), Droit compare et théorie Générale du droit, Paris, Hermann, 2021, 107 p. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel hukuki kavramlara hâkim olma, bu kavramları tanımlama, yorumlama ve kullanabilme yeteneğine sahip olma. | |||||
2 | Temel hukuk disiplinlerine ve içeriklerine (her bir alana ilişkin yasal düzenlemelere, yargı organlarının kararlarına ve bilimsel değerlendirmelere) hâkim olma. | |||||
3 | Genel hukuk bilgisine, temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma. | |||||
4 | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme. | |||||
5 | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme. | |||||
6 | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma. | |||||
7 | Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |||||
8 | Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme. | |||||
9 | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek Fransızca ya da İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme. | |||||
10 | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||
11 | Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme. | |||||
12 | İnsan haklarına saygılı olma, evrensel hukuk ilkelerini ve evrensel hukuk anlayışını özümseme. | |||||
13 | Hukukçu kimliğinin gerektirdiği dürüstlüğe, adalet ve hakkaniyet anlayışına ve etik değerlere sahip olma. | |||||
14 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal sorunlara karşı duyarlı olma; demokratik, laik ve sosyal hukuk devletini benimseme. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |