Tv Programcılığı(COM347)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM347 | Tv Programcılığı | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nesrin TAN AKBULUT nakbulut@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Tv programcılığını tüm yönleriyle öğretmek 1. Günümüz Tv programcılığında yaşanan değişim ve dönüşümleri, nedenleriyle birlikte değerlendirerek Televizyon dünyasının anlaşılmasını sağlamak, bir meslek olarak da bu alanda uygulama ve gelişmeleri öğretmek.Bu bağlamda, a. tv programcılığı konusunda donanımlı “programcılar” yetiştirmek(TV PROGRAMCILIĞI YÖNTEMLERİNİ(önce teorik/sonra pratik olarak) ÖĞRETMEK) b. tv ve tv programcılığı eleştirisi üzerine çalışmak isteyenleri bu aracın doğası, kullanımı vb. konularda belli ölçülerde bilgilendirmek c. dijitalleşen yaşamda tv bilinen anlamda varlığını devam ettirirken web tv-mobil tv- ıptv- 3d tv gibi yollarla kendini yeni şartlara uyarlıyor. Bu bağlamda öğrencilerin geleceğin tv yayıncılığı ve programcılığı konusunda da düşünmeye itmek. |
İçerik | Tv programcılığında yaşanan değişim ve dönüşümler, tv yapım aşamaları ve uygulamaları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci a. televizyonun ve televizyon yayıncılığının doğası gereği sürekli bir değişim içinde olduğunu öğrenecek b. televizyon aygıtı ve yayıncılığının doğasını ve bunlarınizleyiciyle olana ilişkisini kavrayacak c. hem programcılık anlamında hem de eleştirel anlamda bu değişimin sonucunu nedenleriyle birlikte değerlendirerek televizyon dünyasını anlayacak d. kamu hizmeti yayıncılığı bağlamında -öneriden çekim aşamasına ve kurguya -gerçekleştirecekleri tv programıyla bir meslek olarak da televizyon dünyasını tanıyacak, e. bir düşünceyi öncelikle kağıt üzerinde nasıl tv programıolarak adlandırılabilecek somut bir projeye dönüştüreceklerini öğreneceklerdir f. Gerçekleştirecekleri tv programı ile bu alanda uygulama ve gelişmeleri öğrenmiş olacaktır. g. Hızla değişen ve dijitalleşen tv dünyasında başarıya ulaştıracak teknik bilgi- ekip çalışması- organizasyon yeteneği ve yaratıcık konusunda donanımlı olacaklardır. |
Öğretim Yöntemleri | Anlatım, sunum, proje gerçekleştirme |
Kaynaklar |
• Mutlu, Erol .;Televizyon Ve Toplum TRT Yay.1999 • Baudrillard, J.; “ Tam Ekran”, Tam Ekran içinde, YKY, 2001 • Baudrillard, J.; “ Televizyon Fantasmaları”, Tam Ekran içinde, YKY • Bourdieu, P.; “Sur la Télévision”, Liber, Paris 1996 • Cereci, S.; “Televizyonun Sosyolojik Boyutu”, Şule Yayınları, 1996 • Connor, S.; “Postmodern TV, Video ve Film”, Posmodernist Kültür içinde, s: 241-269, YKY, 2001 • Ergül, H.; “Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi”, iletişim yayınları, 2000 • Fiske, J.; “Posmodernizm ve Televizyon”, Medya-kültür-siyaset içinde; Alp yayınları, Şubat 2002, s: 29-57 • Geraghty, C., Lusted, D.; “Television Studies Book”, Arnold, London,1998 • Jost, François; “Introduction à l’analyse de la Télévision”, Ellipses(dans la collection infocom), Paris, 1999 • Morley, D.; “Television, audiences, and cultural studies”, Routledge, London • Mutlu, E.; “Televizyon ve Toplum”, TRT yayınları, 1999, Ankara • Negri, A., Signorelli P., De Berti, R.; “Scènes de la vie Quotidienne”, ‘Dossier ; Sociologie de la télévision : Europe’, N. 44/45(novembre, décembre, janvier, février), p.55-83, Réseaux, CNE, 1990 • Negt, O., Kluge, A.; “La télévision publique: De la publicité bourgoise à la technologie concrète”, ‘Dossier ; Sociologie de la télévision : Europe’, N. 44/45(novembre, décembre, janvier, février), p.243-269, Réseaux, CNE, 1990 • Odabaşı, A.; “Televizyon Nedir? Aracın Diyalektiği”, Bilim ve Ütopya, Kasım 2000, sayı: 77, s: 15-25 • O’Sullivan, T.; “Nostalgia, Revelation and Intımacy: Tendencies in the Flow of Modern Popular Television”, ‘Television Studies Book’ içinde, Geraghty, C., Lusted, D., Arnold, London,1998 • Postman, N.; “Televizyon: Öldüren Eğlence”, Ayrıntı yay., • Silverstone, R.; “Télévision, Mythe et Culture”, ‘Dossier ; Sociologie de la télévision : Europe’, N. 44/45(novembre, décembre, janvier, février), p.201-242, Réseaux, CNE, 1990 • Williams, R. ; « Les Formes de la Télévision », dans ‘Dossier ; Sociologie de la télévision : Europe’, N. 44/45(novembre, décembre, janvier, février), p.107-130, Réseaux, CNE, 1990 (TV PROGRAMCILIĞI İÇİN EĞİTİM KİTAPLARI) • Televizyon Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği, Gürol Gökçe, DER Yayınları, 1997 (Ana kaynak). • Televizyonda Program Yapımı, Erol Mutlu, A.Ü. İletişim Fak. Yayınları, 1995 (Ana Kaynak). • TV Program Yapımı ve Yönetimi, Güner Sarıoğlu. • TV Yazarlığı, Gerald Kelsey, YKY • Television Production Handbook, Herbert Zetl. (KÜTÜPHANEDE BULUNAN KAYNAKLARDAN ÖRNEKLER) • Leçons de mise en scéne, K; (778/EIS) • Pratique de montage, K; (778/JEN) • La Direction de production, K; (778/GOL) • Initiation au son, K; (791.43/CIN) • Le Son au Cinéma et à la Télévision, K; (791.4301/JUL) • La Télévision et ses mise en scéne, K; (791.45/DUC) • Lightening for Television and Film, K; (778.523/MIC) • Effective TV Production, K; (791.450/ZET) |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Derse giriş, Dersin açılışı; dersin amacının ve ders planının anonsu, izlenilecek yöntem ve kaynakçalarla ilgili bilgilerin verilmesi |
2 | “ Televizyon nedir? Türkiye’de ve dünyada televizyonun ve televizyon yayıncılığının gelişim süreci” Dijitalleşen yaşamve tv da yaşanan dönüşümler (web tv-mobil tv- ıptv- 3d tv ) |
3 | “ Televizyon izleyici ilişkisi (Neden TV izliyoruz?) ” |
4 | Televizyonda ne izliyoruz? |
5 | tv- gerçeklik ve kamuoyu – Tv prog. Tanımı, işlevleri ve farklı biçimleri(en geniş tanımıyla) |
6 | tv programcılığı ile ilgili temel yöntemler Temel programcılık yaklaşımları Tv Programı yapım aşamaları |
7 | Öneri ve tretman hazırlanma kuralları ve yöntemlerin anlatımı, örnek tv prog izlenimi ve tartışılması |
8 | Proje önerilerinin değerlendirilmesi, tretman talebi-sınıf proje konusunun saptanması |
9 | VİZE Öneri ve tretmanların teslimi |
10 | Tretman değerlendirme, senaryo yazımının anlatımı sınıf projesi değerlendirme |
11 | Senaryolar değerlendirme |
12 | Sınıf projesi çekim aşaması |
13 | Sınıf projesi kurgu aşaması |
14 | Sınıf projesi değerlendirme |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |