Pazarlama İletişimi Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

İş Yönetimi İletişimi (Seçimlik A)(CO-E 652)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
CO-E 652 İş Yönetimi İletişimi (Seçimlik A) 2 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Dilruba ÇATALBAŞ dcatalbas@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere günümüzün küresel, rekabetçi ve çok kültürlü iş dünyasında, işletmelerin kurum içi ve kurum dışı paydaşlarıyla sağlıklı ve etkili bir iletişim süreci yürütebilmesi için gereken temel bilgi ve birikimi kazandırmaktır.
İçerik Bkz. Konu başlıkları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci:
1. İşletmelerde kurum içi ve kurum dışı iletişimin önemini, kullanılan yöntem ve araçları tanır.
2. Küreselleşmenin iş iletişimi süreç, yöntem ve araçlarına olumlu ve olumsuz etkilerini kavrar.
3. E-ekonomi kavramını ve iş iletişimi açısından sonuçlarını değerlendirir.
4. İş yaşamında kültürel değerlerin ve farklılıkların öneminin farkında olur.
5. Çok uluslu/kültürlü işletmelerde kültürlerarası iletişimi zorlaştıran faktörleri ve bunların aşılması için neler yapılabileceğini tanımlar.
6. İnteraktif ve sosyal medyanın özelliklerini ve iş iletişimi amaçları doğrultusunda nasıl kullanılabileceğini değerlendirir.
7. Farklı durumlarda iş iletişimi etiği açısından tartışmalı konuları açıklar ve çözümler.
Öğretim Yöntemleri Konferans, tartışma, sunum, yazılı anlatım
Kaynaklar Kitap:
Judith Dwyer (2006) The Business Communication Handbook, Pearson: Australia, 7th ed.
Courtland L. Bovée and John V. Thill (2005) Business Communication Today, Pearson: USA.
Alison Theaker(2006) Halkla İlişkilerin El Kitabı, 2. baskı, Mediacat Yayınları:İstanbul.

Makale:
Iris I. Varner (2000) The Theoretical Foundation for Intercultural Business Communication: A conceptual Model, The Journal of Business Communication, 37:39-57.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Derse Giriş
2 İş İletişiminin Kapsamı, Yöntemi
3 İş İletişiminin Bileşenleri
4 Küreselleşme ve İş İletişimi
5 E-Ekonomi ve İş İletişimi
6 Kültür ve İş İletişimi
7 Kültürlerarası Farklılıklar ve İş İletişimi
8 Ara Sınav
9 İnternet, web 2.0, yeni medya ve iş iletişimi
10 Dijital dönüşüm ve iş iletişimine etkisi
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top