Stratejik İletişim Yönetimi Yüksek Lisans Programı

Sosyal Medyada Stratejik İletişim(SİY 603)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
SİY 603 Sosyal Medyada Stratejik İletişim 2 2 0 0 2 4
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Elgiz YILMAZ ALTUNTAŞ elyilmaz@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dijital dönüşüm, markaların dijital zamana ayak uydurmak için teknolojiyi tüm süreçlerinde kullanmaları olarak tanımlanabilir. Dijitalleşme sadece bireylerin, kurumların değil nesnelerin, makinelerin de birbirleriyle bağlantılı olduğu yeni bir aşamaya doğru gelişmektedir. Dijital süreçlerin rekabeti artırması, fiyatları şeffaflaştırması, gücü müşterinin eline geçirmesi ve online itibarı önemli kılması; markaları dijital ile yaşanan hızlı dönüşüme ayak uydurmak zorunda bırakıyor.

Markaların ve onları kullanan bireylerin yaşamlarında yeni olan kavram “bağlantılı olmak” şeklinde tanımlanmaktadır. Birçok cihazdan bireyin markalar ve içerikleriyle bağlantıda kalmasının bir getirisi de, veri toplayıp kullanma yeteneğidir. Sosyal medya araçları başta olmak üzere tüm dijital iletişim kanallarından markayı takip eden veya etkileşimde bulunan kullanıcılara ürün ve hizmetler ile ilgili bilgi aktarmaya devam ederken, diğer yandan dijital mecraların tamamında marka hakkında yapılan tüm konuşmaları dinlenmesi, gerektiğinde markanın konuşmalara katılması, ürün ve hizmetlerin bu konuşmalardan alınacak geri dönüşlerle geliştirilmesi gerekmektedir. Bu dersin amacı kreatif ve iletişim yeteneklerinin yanı sıra yukarıda sayılan dijital verileri anlamlandırma konusunda da öğrencilerin örneklerle değerlendirme yapabilmesidir.
İçerik 1. Hafta: Dijital ve sosyal medya kavramı, iletişim stratejilerinde dijital medya ile geleneksel medya kullanımı karşılaştırması

2. Hafta: PR 2.0 kavramı ve dijital düşünce sistemi oluşturma

3. Hafta: Dijital Dönüşüm ve 4'lü medya türleri

4. Hafta: Geleneksel ve Dijital Medyada Tüketici Davranışları (customer, consumer, shopper)

5. Hafta: Dijital ağlarda içerik yönetimi

6. Hafta: Büyük Veri ve Stratejik İletişim Uygulamalarındaki Rolü (Örnek olay incelemeleri)

7. Hafta: Vize sınavı

8. Hafta: Sosyal Medyada Pazarlama İletişimi (içerik üretimi, etkileşim ve müşteri deneyimi, influencer marketing, web takip ve monitoring, marka dili)

9. Hafta: Dijital Kampanya Stratejisi Oluşturma (iç görüyü doğru okuma, başarı kriterlerini belirleme, mesaj hedefi, mecra hedefi, hedef kitle belirleme, takvim)

10. Hafta: Uzman konuk daveti

11. Hafta: İçgörü elde etmeden yeni nesil yöntemler: yapay zeka, makine öğrenme ve derin öğrenme

12. Hafta: Dijital itibar yönetimi ve kriz yönetimi

13. Hafta: Viral halkla ilişkiler ve sosyal topluluklar etkileşimi

14. Hafta: Ödev sunumu
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci;

- Dijital medya kavramını tanımlar; stratejik iletişim uygulamalarında dijital medya kullanımını geleneksel medya ile karşılaştırır.

- Dijital dönüşümün kapsamını öğrenir.

- PR 2.0 kavramını tanımlar; internet içeriklerinin sadece “içerik üreten kuruluşlar” tarafından oluşturulduğu dönemden “bireylerin içerik ürettiği ve paylaştığı” döneme geçişi gerçek yaşamdan örneklerle tartışır.

- Kurumsal itibar ve kurumsal iletişim aracı olarak dörtlü medya türlerini değerlendirir.

- Sosyal ağlarda doğru içerik yönetimi ile hedef kitleleri harekete geçirmeyi planlayabilir.

- Kişiselleştirilmiş ve hedeflenmiş içeriklerle nihai ve potansiyel hedef kitleye ulaşmayı planlayabilir.

- Kullanıcı iç görüsü elde etmede yapay zeka temelli analiz yöntemlerine ait örnekler inceler.

- Dijital kanallarda anlık içerik ve itibar yönetimi yapmanın kriz iletişiminde önemini öğrenir.

- Viral yayılmayı analiz eder ve hedef kitlenin kullandığı ifadelere, anahtar sözcüklere odaklanmayı yorumlar.

- Pod yayınları yoluyla hedef kitleye sesli, görsel içerik göndermenin önemini fark eder.
Öğretim Yöntemleri Teorik kavram anlatımı, örnek olay analizi becerisi için öğrencilerle etkileşimli soru-cevap paylaşımı, öğrencilerin bireysel ve profesyonel örneklerinin paylaşımının teşviki.
Kaynaklar Gartner Raporları
BREAKENRIDGE, Deirdre (2008). PR 2.0: new media, new tools, new audiences, FT Press.
DILENSCHNEIDER, Robert L. (2010). The AMA handbook of public relations [electronic resource], AMACOM, NewYork.
SCOTT, David Meerman (2010). The new rules of marketing and PR, MediaCat Kitapları: digitalage, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., İstanbul.
SOLIS, Brian (2009). Putting the public back in public relations : how social media is reinventing the aging business of PR, Upper Saddle River, N.J. : FT Press.

Süreli yayınlar:
Journal of Public Relations Research
Public Relations Quarterly
Public Relations Review
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Dijital ve sosyal medya kavramı, iletişim stratejilerinde dijital medya ile geleneksel medya kullanımı karşılaştırması
2 PR 2.0 kavramı ve dijital düşünce sistemi oluşturma
3 Dijital Dönüşüm ve 4'lü medya türleri
4 Geleneksel ve Dijital Medyada Tüketici Davranışları (customer, consumer, shopper)
5 Dijital ağlarda içerik yönetimi
6 Büyük Veri ve Stratejik İletişim Uygulamalarındaki Rolü (Örnek olay incelemeleri)
7 Vize sınavı
8 Sosyal Medyada Pazarlama İletişimi (içerik üretimi, etkileşim ve müşteri deneyimi, influencer marketing, web takip ve monitoring, marka dili)
9 Dijital Kampanya Stratejisi Oluşturma (iç görüyü doğru okuma, başarı kriterlerini belirleme, mesaj hedefi, mecra hedefi, hedef kitle belirleme, takvim)
10 Uzman konuk daveti ,
11 Viral halkla ilişkiler ve sosyal topluluklar etkileşimi,
12 Dijital Kampanya Stratejisi Oluşturma (iç görüyü doğru okuma, başarı kriterlerini belirleme, mesaj hedefi, mecra hedefi, hedef kitle belirleme, takvim),
13 Büyük Veri ve Stratejik İletişim Uygulamalarındaki Rolü (Örnek olay incelemeleri),
14 Ödev sunumu,
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
10 Uzman konuk daveti
11 Viral halkla ilişkiler ve sosyal topluluklar etkileşimi
12 Markaların yeni güç kaynağı: Kişi odaklı uygulamalar
13 Sosyal medyada stratejik halkla ilişkiler planı hazırlama
14 Ödev sunumu
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 0 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 0 50
Toplam 0 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 2 10
Sunum 2 10
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 25
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 5
Toplam 5 50
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 İletişim sorunlarına yönelik çözümler için gerekli stratejik düşünme ve analiz yetisine sahip olur. X
2 Stratejik iletişim alanında özgün projeler tasarlar, uygular ve yönetir. X
3 Yeni iletişim teknolojileri, kriz ve risk iletişimi yönetimi, ikna, kültürlerarası iletişimin etkinliği vb. konularda bilgi sahibi olur. X
4 Profesyonel etik ilkeleri uygular ve teşvik eder. X
5 Kültür, iletişim ve kuruluşların değişimi arasındaki ilintileri farkeder. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 15 2 30
Ödevler 2 5 10
Sunum 2 2 4
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 8 8
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4
Scroll to Top