Lisansüstü Semineri(IND 590)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| IND 590 | Lisansüstü Semineri | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 6 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Tuncay GÜRBÜZ tuncaygurbuz09@gmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciyi özgün bilimsel bir çalışma yapmaya hazırlayabilmek adına farklı çalışma alanları ile buluşturmak ve o alanlardaki güncel endüstri mühendisliği uygulamalarını görmelerini sağlayarak ileriki araştırma/çalışmalarına yön verebilmektir. |
| İçerik |
1. Hafta: Seminer dersine giriş. Amaç. Kapsam 2. Hafta: Tedarik Zinciri Yönetimi 3. Hafta: Bildiri - Makale yazma teknikleri 4. Hafta: Depo Yönetimi 5. Hafta: İnsan Davranışlarının Karar Vermeye Etkisi 6. Hafta: Çok Ölçütlü Karar Verme Uygulamaları ve Grup Karar Verme 7. Hafta: Stok Yönetimi 8. Hafta: Kısıtlı Eşleşme Problemleri 9. Hafta: Optimizasyon Uygulamaları 10. Hafta: Pazarlama İlkeleri 11. Hafta: Bulanık Küme Uygulamaları 12. Hafta: Liman Yönetimi 13. Hafta: Proje Sunumları 14. Hafta: Poster Sunumları |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi alan öğrenci: - Yazın taramanın önemini anlar. - Bildiri yazma bilgisine sahip olur. - Makale yazma bilgisine sahip olur. - Endüstri mühendisliğinin farklı ve güncel uygulama alanlarını öğrenir. |
| Öğretim Yöntemleri | Davetli öğretim üyeleri ile yapılan sunumlar. |
| Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
| Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 0 | 0 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Endüstri mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
| 2 | Endüstri mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
| 3 | Ensüstri mühendisliği ile ilgili alanlarda belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | ||||
| 4 | Endüstri mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
| 5 | Endüstri mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |||||
| 6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlannda yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | |||||
| 7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda proje ve risk yönetimi tekniklerini de kullanarak çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | ||||
| 9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
| 10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, endüstri mühendisliği alanındaki veya ilgili alanlardaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | ||||
| 11 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirlik boyutlarını dikkate alarak iş hayatı uygulamalarını gerçekleştirebilir. | |||||
| 12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum | 1 | 10 | 10 |
| Proje | 1 | 25 | 25 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 15 | 15 |
| Raporlar | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 5.92 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 6 | ||


