Dersin Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) |
Ulun AKTURAN
uakturan@gsu.edu.tr (Email)
|
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Amacı |
Günümüzde teknolojik değişim ve gelişimlerin temelinde işletmeler küresel bir rekabet ortamında faaliyetlerini sürdürmeye ve var olmaya çalışmaktadır. Bu ders uluslararası pazarlama yönetiminin temel kavramlarını, teorilerini, ilke ve stratejilerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
|
İçerik |
Bu dersin amacı uluslararası pazarlama yönetiminin temel ilkelerini ve stratejilerini öğretmektir. Bu kapsamda öğrencilerin küresel çevre unsurlarını anlaması ve analiz etmesi, pazara giriş stratejileri geliştirebilmesi ve uluslararası pazarlara yönelik olarak pazarlama karması unsurlarını analiz ederek politika ve stratejileri planlayabilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Uluslararası pazarlama yönetiminin teorik temellerini ve mekanizmalarını anlayabilmelidir. 2. Uluslararası pazarlama yönetimine ilişkin gelişmeleri yorumlayabilmelidir. 3. Uluslararası pazarlama karmasına ilişkin uygulamaları değerlendirebilmelidir. 4. Uluslararası pazarlamaya ilişkin ilke ve uygulamaları tanımlayabilmelidir. 5. Uluslararası pazarlama uygulamalarını akademik temeller çerçevesinde yorumlayabilmelidir.
|
Öğretim Yöntemleri |
Ders teorik anlatımlar, örnekler üzerinden sınıf tartışmaları ile yürütülecektir. Ders kapsamında bir ara sınav, bir proje sunumu ve bir final sınavı yapılacaktır. Her bir öğrenci tarafından uluslararası pazarlama yönetimine ilişkin bir pazarlama planının oluşturulması ve sunulması beklenmektedir. Dönem içi çalışmaları ve dönem sonu sınavının başarı notuna etkileri izlencenin sonundaki tabloda verilmiştir.
|
Kaynaklar |
Masaaki Kotabe ve Kristiaan Helsen, “Global Marketing Management”, 4th edition, USA: John Wiley and Sons Inc.
|