Pazarlama İlkeleri(ML513)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ML513 | Pazarlama İlkeleri | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ulun AKTURAN uakturan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders pazarlamanın temel ilkelerini ve stratejilerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
İçerik |
1. Hafta: Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi ve pazarlama Tanımı 2. Hafta: Pazarlamada Yeni Kavramlar 3. Hafta: Pazarlamada Yeni Kavramlar 4. Hafta: Pazarlamanın Yeri ve Önemi 5. Hafta: Tüketicinin Önemi 6. Hafta: Tüketicinin Önemi 7. Hafta: Ara Sınav 8. Hafta: Pazar Kavramı ve Pazar Bölümlendirme 9. Hafta: Pazarlama Çevresi 10. Hafta: Pazarlama Bilgi Sistemi 11. Hafta: Pazarlama Araştırması 12. Hafta: Pazarlama Planlaması 13. Hafta: Pazarlama Stratejileri 14. Hafta: Pazarlama Stratejileri |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Pazarlamaya ilişkin kavram ve olguları tanımlayabilmeli ve sentezleyebilmelidir. 2. Temel pazarlama bileşenlerini analiz edebilmelidir. 3. Pazar çevresini analiz edebilmeli ve pazarlama yönetimi ve fırsatlarına ilişkin çıkarımlar yapabilmelidir. 4. Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini tanımlayabilmeli ve pazarlama programlarını oluşturabilmelidir. 5. Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri takip etmeli bu bilgileri yeni stratejiler oluşturmada kullanabilmelidir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Principles of Marketing, Philip Kotler & Gary Armstrong Marketing, Jean Pierrre Helfer, Jacques Orsoni Le Marketing Fondements et Pratique, Pierre-Louis Dubois, Alain Jolibert Pazarlama İlkeleri, Mehmet Karafakioğlu |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Pazarlama ve Temel Kavramlar |
2 | Pazarlamada Yeni Kavramlar |
3 | Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci |
4 | Pazarlamanın Yeri ve Önemii |
5 | Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları |
6 | Tüketicinin Önemi |
7 | Tüketici Davranışı |
8 | Pazar Kavramı ve Pazar Bölümlendirme |
9 | Örgütsel Müşteri Davranışı |
10 | Pazarlama Bilgi Sistemi |
11 | Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar ve Konumlandırma |
12 | Pazarlama Planlaması |
13 | Uluslararası Pazarlama |
14 | Pazarlama Stratejileri |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |