Mobil ve Giyilebilir Hesaplama(INF 516)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
INF 516 | Mobil ve Giyilebilir Hesaplama | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Özlem DURMAZ İNCEL odurmaz@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, mobil ve giyilebilir hesaplama alanında ön plana çıkan araştırma konularını özellikle sistem perspektifinden ele alır. Konular, mobil ve giyilebilir hesaplama teknolojisini sağlayan temellere dayanır: kablosuz ve mobil ağ iletişimi, algılama, bağlam duyarlılığı, sensör verileri analizi, bulut bilgi işleme ve enerji yönetimi. Ders, mobil ve giyilebilir hesaplama alanında geniş bir uygulama kümesini kapsar. Özellikle, akıllı telefonlar, akıllı saatler ve giyilebilir bilgisayarlarla programlamaya özel önem verilecektir. Öğrenciler alandaki bilinen konferans ve dergilerden bildirileri okuyuarak inceleyecekler ve sunumlarla birlikte tartışacaklardır. |
İçerik |
Giriş ve Motivasyon Akıllı Cihazlarla Yaygın Uygulamalar Giyilebilir Hesaplama için Yapı Taşları Algılama Bağlam Bilinci - Sensör Veri Analizi Giyilebilir Aletlerle Aktivite Tanıma Giriş Mobil Bulut Bilişim Enerji farkındalığı: Mobil sistemlerde enerji yönetimi ve uygulamaları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Mobil ve Giyilebilir Hesaplamanın zorlukları, uygulama alanları Mobil ve giyilebilir cihazların programlanması Mobil ve giyilebilir cihazlar için uygulama geliştirme Mobil Veri Analizi |
Öğretim Yöntemleri |
Sunumlar Yüz yüze öğretim Pratik yapma |
Kaynaklar |
Synthesis Lectures on Mobile and Pervasive Computing, Editor Mahadev Satyanarayanan, ISSN: 1933-9011 (print) 1933-902X (electronic), Morgan and Claypool Publishers Ders Yansıları |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş ve Motivasyon |
2 | Teknolojiler ve Uygulama Alanları |
3 | Akıllı Aygıtlarla Yaygın Uygulamalar |
4 | Akıllı telefonlar, akıllı saatler, kafa kafaya takılan cihazlar: Donanım Platformu, Yazılım Geliştirme |
5 | Giyilebilir Hesaplama için Yapı Taşları |
6 | Android Programlama, Bulut Bilişim |
7 | Algılama |
8 | Bağlam Farkındalık - Sensör Veri Analizi |
9 | Veri analizi |
10 | Giyilebilir Cihazlarla Aktivite Tanınması |
11 | Performans değerlendirmesi: ölçümler, deney tasarımı. |
12 | Mobil Bulut Bilişim |
13 | Enerji farkındalığı: Mobil sistemlerde enerji yönetimi ve uygulamaları |
14 | Proje Sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||
2 | Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Bilgisayar mühendisliği ile ilgili alanlarda belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | ||||
4 | Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||
5 | Bilgisayar mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||
6 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık donanım ve yazılım tabanlı sistemleri veya süreçleri tasarlar ve tasarımlannda yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | X | ||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler | X | ||||
8 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda proje ve risk yönetimi tekniklerini de kullanarak çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, bilgisayar mühendisliği alanındaki veya ilgili alanlardaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir sekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | ||||
11 | Girişimcilik ve yenilikçilik boyutlarını dikkate alarak bilgisayar mühendisliği uygulamalarını gerçekleştirebilir. | X | ||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | ||||
13 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum | 1 | 2 | 2 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |