Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı

Mobil ve Giyilebilir Hesaplama(INF 516)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
INF 516 Mobil ve Giyilebilir Hesaplama 1 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili İngilizce
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Özlem DURMAZ İNCEL odurmaz@gmail.com (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders, mobil ve giyilebilir hesaplama alanında ön plana çıkan araştırma konularını özellikle sistem perspektifinden ele alır. Konular, mobil ve giyilebilir hesaplama teknolojisini sağlayan temellere dayanır: kablosuz ve mobil ağ iletişimi, algılama, bağlam duyarlılığı, sensör verileri analizi, bulut bilgi işleme ve enerji yönetimi. Ders, mobil ve giyilebilir hesaplama alanında geniş bir uygulama kümesini kapsar. Özellikle, akıllı telefonlar, akıllı saatler ve giyilebilir bilgisayarlarla programlamaya özel önem verilecektir. Öğrenciler alandaki bilinen konferans ve dergilerden bildirileri okuyuarak inceleyecekler ve sunumlarla birlikte tartışacaklardır.
İçerik Giriş ve Motivasyon
Akıllı Cihazlarla Yaygın Uygulamalar
Giyilebilir Hesaplama için Yapı Taşları
Algılama
Bağlam Bilinci - Sensör Veri Analizi
Giyilebilir Aletlerle Aktivite Tanıma Giriş
Mobil Bulut Bilişim
Enerji farkındalığı: Mobil sistemlerde enerji yönetimi ve uygulamaları
Dersin Öğrenme Çıktıları Mobil ve Giyilebilir Hesaplamanın zorlukları, uygulama alanları
Mobil ve giyilebilir cihazların programlanması
Mobil ve giyilebilir cihazlar için uygulama geliştirme
Mobil Veri Analizi
Öğretim Yöntemleri Sunumlar
Yüz yüze öğretim
Pratik yapma
Kaynaklar Synthesis Lectures on Mobile and Pervasive Computing, Editor Mahadev Satyanarayanan, ISSN: 1933-9011
(print) 1933-902X (electronic), Morgan and Claypool Publishers
Ders Yansıları
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Giriş ve Motivasyon
2 Teknolojiler ve Uygulama Alanları
3 Akıllı Aygıtlarla Yaygın Uygulamalar
4 Akıllı telefonlar, akıllı saatler, kafa kafaya takılan cihazlar: Donanım Platformu, Yazılım Geliştirme
5 Giyilebilir Hesaplama için Yapı Taşları
6 Android Programlama, Bulut Bilişim
7 Algılama
8 Bağlam Farkındalık - Sensör Veri Analizi
9 Veri analizi
10 Giyilebilir Cihazlarla Aktivite Tanınması
11 Performans değerlendirmesi: ölçümler, deney tasarımı.
12 Mobil Bulut Bilişim
13 Enerji farkındalığı: Mobil sistemlerde enerji yönetimi ve uygulamaları
14 Proje Sunumları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
2 Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. X
3 Bilgisayar mühendisliği ile ilgili alanlarda belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. X
4 Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. X
5 Bilgisayar mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. X
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık donanım ve yazılım tabanlı sistemleri veya süreçleri tasarlar ve tasarımlannda yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. X
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler X
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda proje ve risk yönetimi tekniklerini de kullanarak çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, bilgisayar mühendisliği alanındaki veya ilgili alanlardaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir sekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. X
11 Girişimcilik ve yenilikçilik boyutlarını dikkate alarak bilgisayar mühendisliği uygulamalarını gerçekleştirebilir. X
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
13 Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum 1 2 2
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 12 12
Proje 1 30 30
Dönem Ödevi / Projesi 1 20 20
Raporlar 3 10 30
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 6,00
Dersin AKTS Kredisi 6
Scroll to Top