Küreselleşme ve İletişim(CO-E 591)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CO-E 591 | Küreselleşme ve İletişim | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nilgün TUTAL ntutal@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dünyanın mekânsal ve zamansal olarak daralması/küçülmesi, kültürel çeşitlilikten kaynaklanan farklılıkların küresel iletişim düzenine nasıl eklemlenebileceği sorunsalını önümüze koymaktadır. Küresel iletişim çağında iletişimsel ve politik/ekonomik iletişim sorunlarını düşünmek ve çözümlemek kaçınılmazdır. Bu dersin amacı sözkonusu sorunsalı tartışmak ve küreselleşmenin yarattığı sorunları çözümlemektir. |
İçerik |
Sanayi sonrası toplum ya da post-fordist toplumda iletişim, iş /emek süreci ve kültür/iktidar alanlarında ortaya çıkan dönüşümler ve yarattığı sorunlar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Tüm büyük ulusal ve küresel şirketler kültürel farklılık ve bu farklılıkla iletişim sorunuyla doğrudan doğruya karşılaşmaktadır. Farklı dilleri konuşan ve farklı kültürlere sahip şirket çalışanlarını ortak bir proje etrafında toparlamayı başarmak oldukça çetrefilli bir iş haline gelmiştir. ulusal ve ulus,üstü çalışma ve iletişim ortamları post-fordizmin etkisiyle girdiği dönüşüm ile daha fazla denetim ve gözetim olanaklarını elde etmeye başlamıştır. bu denetimi ve gözetimi dönüştürmenin nasıl olası olacağı önemli bir bahis olarak ortaya çıkmaktadır. Coğrafi, Toplumsal ve kültürel birbirinden farklı bağlamları küresel şirketlerin dikkate alması kaçınılmazlaşmıştır. Yönetim modellerinin yeni küresel çalışma ortamlarına uygun hale getirilmesi gerekmektedir. Bu derste, farklı kültürler arasındaki ekonomik, kültürel ve siyasi alanlarda ilişkilerin yoğunlaşmasıyla ortaya çıkan işbirliği, uyum sorunlarını çözümleyebilmek açısından kültürlerarası iletişimsel mantığın sunduğu olanakların neler olduğu ele sunulup tartışılacaktır. Ayrıca tüm büyük küresel şirketler kültürel farklılık ve bu farklılıkla iletişim sorunuyla doğrudan doğruya karşılaşmaktadır. Farklı dilleri konuşan ve farklı kültürlere sahip bir şirket çalışanlarını ortak bir proje etrafında toparlamayı başarmak oldukça çetrefilli bir iş haline gelmiştir. Amaçları dönüştürmenin nasıl olası olacağı bu açıdan önemli bir bahis olarak ortaya çıkmaktadır. Coğrafi, Toplumsal ve kültürel birbirinden farklı bağlamları küresel şirketlerin dikkate alması kaçınılmazlaşmıştır. Yönetim modellerinin yeni küresel çalışma ortamlarına uygun hale getirilmesi gerekmektedir. Örneğin egemen Amerikan yönetim tarzının her şirket yapısına dayatılmasındansa özgün yönetim tarzları icat etmek gerekebilmektedir. Büyük küresel şirketler kültürlerarası iletişim deneyimlerinin ortaya çıktığı en ayrıksı yerler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu alanda elde edilen deneyimlerin uluslararasında var olan diplomatik ve kültürel ilişkileri zenginleştirmesi beklenmektedir. Günümüzde ekonomik mantık kültürel farklılığı dikkate almak zorunda kalmaktadır. Bunun kültürel çeşitlilikle birlikte yaşamanın yeni yolları konusunda yol gösterici deneyimler oluşturmaya yardımcı olacağını dikkate almak gerekir. Hatta olgusal olarak işlerin pratikte daha hızlı ilerlediğini kabul etmek gerekir. Günümüz dünyasına baktığımızda kültürel, politik, toplumsal ve dinsel çeşitliliğin neredeyse sonsuz olduğunu görüyoruz. Yeni teknolojik buluşlar ve ekonomi dünyayı küçük bir köye dönüştürdü, böylece fiziki sınırların aşılmasına olanak tanıdı. Ancak aynı şekilde antropolojik farklılıklar tamamen aşikâr ve görülür hale geldi. Bu durumda kimi zaman mütevazi bir şekilde kültürler arasındaki farklılıkları tanımaya, onlara hoşgörü göstermeye çalışıyor ya da yaygınlaşan küresel iletişim ve kültür sayesinde Batı modernliğinin sessizce dünyanın her yanını saran ve benimsenen modernlik olmasını diliyoruz. Batı bakış açsısından bakıldığında, unutulan şey yaygınlaşan küresel modernliğin daha barışçıl değil de daha çatışmalı bir dünyaya doğru evrildiğimizdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
-küreselleşmeyle ortaya çıkan iletişim, yönetim ve kültürlerarası ilişki ortamlarında ortaya çıkan sorunları tanımlamak, -denetim ve gözetim toplumunun çıkmazlarını tartışmak -alandaki sorunlara çözüm getirebilmek |
Öğretim Yöntemleri | Derslere öğrenciler ortak okumalarıyla katılırlar, öğrendikleri konuları daha da geliştirecekleri kitaplar belirlenir ve her öğrenci bir kitap sunarak derse katkıda bulunur. |
Kaynaklar |
Derste öncelikle ilgili konularda hazırlanan ders notları temel alınır. Ek olarak alanla ilgili farklı okumalar öğrencilerin yapacağı sunumlar için verilir. Zygmunt Bauman Küreselleşme ve Toplumsal Sonuçları Paul Virilio Enformasyon Bombası Hubert L. Dreyfus İnternet Üzerine Christian Fucsh, Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş Jean Baudrillard Tüketim Toplumu Christian Fuchs Dijital Emek ve Karl Marx Richard Sennett Yeni Kapitalizm Kültürü Joel Bakan Şirket Richard Sennett Karakter Aşınması Ralph Keyes Hakikat-sonrası çağ |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 100 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kurumsal pazarlama stratejileri geliştirirebilir. | |||||
2 | Marka yönetim stratejileri üretebilir. | |||||
3 | Reklam kampanyalarını eleştirel gözle analiz eder. | |||||
4 | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
5 | Kurum kimliği ve kurum imajı konularında bilgi sahibi olur ve aralarındaki ilişkiyi kurabilir. | |||||
6 | İletişim alanındaki yenilikçi ve yaratıcı gelişmeleri takip eder. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 3 | 14 | 42 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Sunum | 1 | 15 | 15 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |