Fransız Edebiyatı I (20.YY)(LFR219)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR219 | Fransız Edebiyatı I (20.YY) | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Engin BEZCİ enginbezci@hotmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tarihsel, toplumsal ve yazınsal koşullar çerçevesinde 20. yüzyıl Fransız edebiyatını incelemek |
İçerik | 20. yüzyıl Fransız Edebiyatı |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Yazınsal akımlar, dönemin yazarları ve yapıtları ile ilgili bilgilerin kazandırılması Tematik inceleme ve metin çözümleme becerisi kazandırma |
Öğretim Yöntemleri | Anlatım, metin okuma ve çözümleme |
Kaynaklar |
Les Nourritures terrestres/ André Gide Les Champs magnétiques / Breton et Soupault Les Conquérants/André Malraux L’Etranger/Albert Camus L'Age de raison/Sartre Huis clos/Sartre Caligula/ Albert Camus Pour un Nouveau Roman/ Alain Robbe-Grillet Ubu roi/Alfred Jarry Fin de partie/Samuel Beckett La Cantatrice chauve/ Eugène Ionesco La Modification/Michel Butor La Jalousie/ Alain Robbe-Grillet |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | "Değerler bunalımı": 19. Yüzyıldan 20'ye Tarih ve toplum/ Seçme metinler: "Les Nourritures terrestres"-André Gide |
2 | Dada'dan Gerçeküstücülük'e/ Seçme metinler: Dada ve Gerçeküstücü manifestolar/ "Les Champs magnétiques"- Breton-Soupault |
3 | Gerçeküstücü şiirde aşk ve kadın imgesi/Seçme metinler: "L'Amour fou"-Breton, "Poésie ininterrompue"-Eluard |
4 | Kayıp anlamın izinde: İki savaş arası dönemi Fransız romanı/ "Gilles'in önsözü- Drieu Larochelle, "Les Conquérants"- André Malraux |
5 | Kayıp anlamın izinde: İki savaş arası dönemi Fransız romanı/ "L'Etranger"-Camus |
6 | Kayıp anlamın izinde: İki savaş arası dönemi Fransız romanı/ "L'Age de raison"-Sartre |
7 | Ara sınav |
8 | 20. yüzyıl Fransız Tiyatrosu:"Huis clos"- Sartre |
9 | 20. yüzyıl Fransız Tiyatrosu:"Caligula"-Camus |
10 | Balzac romanından "Yeni Roman"'a Fransız romanı/ Seçme metinler: "Pour un Nouveau Roman", "La Jalousie"- Alain Robbe-Grillet |
11 | "Yeni Roman": "Modification"-Butor |
12 | Absürt Tiyatro/ "Ubu roi"-Jarry |
13 | Absürt Tiyatro/"Fin de partie"- Beckett |
14 | Absürt Tiyatro/"La Cantatrice chauve"- Ionesco |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | X | ||||
4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | X | ||||
5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | X | ||||
7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | X | ||||
8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | |||||
9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | X | ||||
10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum | 1 | 8 | 8 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |