Kompozisyon(LFR125)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR125 | Kompozisyon | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Marie Helene SAUNER LEROY saunermarie@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Disertasyon yönteminin içselleştirilmesi |
İçerik |
Her hafta edebi veya sosyal bilimlerle ilgili seçilen bir metin üzerinde dikte ve çeviri çalışması yapılır. Yari dönem için seçilen korpüs konusu ile ilgili küçük grup halinde bir kompozisyon çalışması verilir. Kompozisyon ile ilgili alistirma verilir (metnin yazilisi, paragraf, paragraf arasi baglam, on yazi, vs.). Her hafta özel bir konu hakkında ders ve uygulama verilir (noktalama usulleri, fiil çekimleri ve zamanlar, konuşma çeşitleri, vs.). Ayrica ogrenciler verilen 4 fransiz romanin ozetini hazirlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Metot |
Öğretim Yöntemleri | Yöntem anlatış – Alıştırma |
Kaynaklar | Pappe & Roche La dissertation Littéraire, A. Colin, 2010 ; G. Niquet Ecrire avec logique et claret, Hatier, 1996 ; A. Lemeunier, La dissertation en français, Hatier, 2008 ; Réussir ses plans de dissertation, Studyrama, 2005 ; Anabac Français, Hatier (2013-2017) |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Disertasyonun amaçları, ilk konu: şiir |
2 | Korpüsün açıklaması, noktalama |
3 | Korpüsün açıklaması |
4 | Yazının içindeki bölümler, imla |
5 | Yazının içindeki bölümler, sifat kurallari |
6 | Yazının yapısı, plan |
7 | Vize |
8 | Korpüsün açıklaması ikinci konu: biografik eserler ve yeniden yazma |
9 | Korpüsün açıklaması ; Yazının yapısı, plan |
10 | Önsöz, adaşlar |
11 | Sonuç |
12 | Bağlamlar |
13 | Değişik zamanlarla anlatım, metin |
14 | Fiil çekimi, metin |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | dikte |
2 | dikte |
3 | dikte, kompozisyon çalismasi |
4 | dikte, kompozisyon çalismasi |
5 | dikte, kompozisyon çalismasi |
6 | dikte, kompozisyon çalismasi |
7 | Vize |
8 | dikte |
9 | dikte |
10 | dikte, kompozisyon çalismasi |
11 | dikte, kompozisyon çalismasi |
12 | dikte, kompozisyon çalismasi |
13 | dikte, kompozisyon çalismasi |
14 | dikte, kompozisyon çalismasi |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 9 | 10 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 14 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | X | ||||
4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | X | ||||
5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | |||||
7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | X | ||||
8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | |||||
9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | X | ||||
10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 4 | 6 | 24 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |